søndag 13. januar 2013

Smakebit av "Den andre siden av gleden" av Serè Prince Halverson

I desember fikk jeg denne boken på pdf fra Bazar forlag, og jeg fikk for første gang erfaring med å lese bok på iPad`en. Det gikk veldig fint, så selv om jeg liker å knipe meg fast i bøkene jeg leser, går det godt an å lese elektronisk også.
Årets andre smakebit fra meg i år er fra denne boken, som jeg syntes var veldig bra. En liten omtale, og litt om handlingen i denne fine boken finner du her.

Boken kommer ut 28 januar 2013

Smakebiten er fra da hovedpersonen har funnet noen brev, som hun absolutt burde kvitte seg med.
"Vi ble stående og stirre, uten å si noe. Omsider sa David: «Det er litt kjølig. Kanskje vi skulle tenne opp i ovnen.» 
«David … jeg …» 
«Ingen behøver å få vite det.» 
Vi hadde fortsatt ikke rørt oss, hadde ikke tatt dem ut for å undersøke, forsikre oss om at det var det vi forsto. Jeg trodde jeg skulle kaste opp. David la armen rundt meg. 
«Ella. Ingen behøver å få vite det.» Jeg ristet på hodet. 
«Det er umulig.» 
«Det er det ikke. Jeg ser ingenting.» 
«Jeg ser, David. Jeg vet.» Det suste høyt i ørene mine, og hele kroppen pulserte i takt med hjertet. 
«Ikke les dem, da. De er antagelig fulle av anmodninger til ham om å beholde barna for alltid. Det tror jeg.» «Nei, det gjør du ikke.» 
«Det kan være slik.» 
Fler smakebiter finner du via bloggen Flukten fra virkeligheten.

17 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten. Jag blir absolut nyfiken på den här!

    SvarSlett
  2. Ikke rart at de ikke hadde boka på biblioteket, visste ikke at den ikke er kommet ut! Men denne skal jeg lese. Takk for tipset og god søndag.

    SvarSlett
  3. Väldigt spännande smakebit. Jag blir nyfiken på vad det är för brev :)

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten, den verkar spännande.

    SvarSlett
  5. Jeg leste om denne boken et annet sted, husker ikke hvor, men jeg fikk i alle fall lyst til å lese den. Smakebiten din endret ikke på det :)

    SvarSlett
  6. Å denne boka gler eg meg til :)

    SvarSlett
  7. Gleder meg til jeg får kloa i denne:) Takk for smakebiten som var veldig bra valgt ut, for jeg vil vite mer:) Ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
  8. Denne virker spennende. Tror jeg leste om den hos Beathe også. Fin søndag til deg Tine.:)

    SvarSlett
  9. Denne boka har min kone (forfatterinnen) stjålet fra meg, og hun sitter akkurat og prøver å overbevise meg om at hun egentlig TRENGER å lese den boka før hun setter seg ned og skriver igjen. Jeg mistenker henne for å rett og slett ha blitt oppslukt av historien. Min tur etterpå ;)

    SvarSlett
  10. takk for fin smakebit :) vurderer å lese denne :)

    SvarSlett
  11. Ja,denne boken er bare helt fantastisk!

    SvarSlett
  12. Denen har jeg virkelig lyst til å lese. Denne smakebiten gjorde ikke lysten mindre! :-)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  13. Bra smakebit:) Virker som en bra bok:)

    SvarSlett
  14. Flott smakebit og nydelig omslag! Har kommet nesten halvveis i boken min allerede og liker den godt! Spent på hva jeg synes til slutt :)

    SvarSlett
  15. Må finne ut mer om denne - smakebiten var bra, og jeg hadde lyst til å vite mer om selve fortellingen! : )

    SvarSlett
  16. Spent på denne jeg også!
    Ble forresten overrasket over hvor fint det er å lese bøker på iPad, helt suverent! Tenk hvor perfekt det er på ei hytte med dårlig leselys for eksempel!
    Takk for en smakebit som gjorde akkurat det en smakebit skal gjøre; vekke appetitten på mer ;o)

    SvarSlett