tirsdag 22. januar 2013

Boken på vent "I ulvenes skygge" av Stef Penney

mitt lille "på vent" tårn
Det er allerede tirsdag igjen, og Beates bokhylle vil gjerne høre oss fortelle hvilke bøker vi har på vent. Jeg tok likegodt bilde av mitt lille tårn som venter, og kan legge til to bøker til som jeg må hente på biblioteket i morgen.
Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna har jeg lånt på biblioteket, siden dette er Bergen Off. Bibliotek`s Lesegledebok for februar. Hvis jeg har tenkt meg på bokprat tirsdag 5 februar, må jeg ha lest boken.
I ulvenes skygge av Stef Penney har jeg også lånt på biblioteket, rett og slett fordi jeg likte hennes bok nummer to De usynlige, så godt.
Så kommer to bøker jeg har lånt av mamma og to bøker jeg fikk til jul. De skal leses de også, men ting må ha en viss rekkefølge.
På biblioteket ligger lydboken "Mokka" av Tatiana de Rosnay og "Den største straffen" av Robert Wilson og venter på meg.
Denne tirsdagens "Bok på vent" blir "I ulvenes skygge". Fra bakpå boken:
Canada, 1867: Vinteren strammer grepet om den isolerte bosettingen i Dove River. En mann blir funnet skalpert og drept i sin egen hytte samtidig som en sytten år gammel gutt forsvinner. Alles mistanker faller på gutten, og for å renvaske ham tvinges moren til å følge sporene som går fra den drepte mannens hytte og inn i den dype mørke skogen bakenfor. 
Snart følger flere fra det lille samfunnet etter inn i den øde villmarken på jakt etter en morder, en skjult formue, løsningen på en eldgammel indianergåte, og to søstre som har vært savnet i sytten år. Skogen er tilholdssted for ville dyr, galskap og folk på flukt, Og om ikke lenge vil snøen dekke fortidens spor for godt...
For fler lesetips se Beates bokhylle

7 kommentarer:

  1. Har De usynlige liggende men har ikke fått lest den enda, så jeg skal merke meg denne boken også. Tusen takk for boktips!

    SvarSlett
  2. god fornøyelse med lesingen :D
    har bare lest kollektivt selvmord ... rasende festlig ;)

    SvarSlett
  3. En ting er iallfall sikkert .... Du har noen virkelig store godbiter i vente. Mange timers lesing i sofakroken. Gled deg!

    SvarSlett
  4. Falkejakt fikk jeg lyst til å "nappe" ut av bunken. Leste den første og har allerede vært å svima rundt i bokhandelen og tittet på den. Men jeg venter litt, blir litt stressa av de som ligger og venter. Og slik skal det ikke være....Ulvetid har jeg lest og den står i bokhylla. Så da vil jeg ha nr 2...Jeg og engelsk historie = sant. Spent å høre hva du synes om I ulvenes skygge etter først å ha lest De usynlige.

    SvarSlett
  5. Så nydelig bunke, mye herlig her!:) Kunne tenkt meg den bunken selv, bortsett fra kollektivt selvmord for den har jeg lest:) Likte den godt, hadde skikkelig galgenhumor:) I ulvens skygge ble jeg rett å slett litt nysgjerrig på, blir spennende å høre din mening om den etter hvert:) Ha en herlig da videre!

    SvarSlett
  6. Et bok-på-vent-tårn! Stilig!
    Flere av bøkene kan jeg tenke meg å lese, og den du har valgt ut i dag høres spennende ut :)

    SvarSlett