søndag 1. januar 2012

Bokliste Jan - Des 2012

  1. Forfatter - Tittel - og terningkast!
  2. Anita Berglund -  I fritt fall - 5
  3. Franz Kafka - Forvandlingen - 3
  4. Shilpi S.Gowda - Indias datter - 6
  5. Mitch Albom - Fem mennesker du møter i himmelen - 5
  6. Karin B. Holmquist - Sirile gentlemenn søkes - 5
  7. Torkil Damhaug - Ildmannen - 5
  8. Jørn Lier Horst - Vinterstengt - 6
  9. Paolo Cohelo - Alef - 6
  10. Linda Olsson  - Din godhet - 6
  11. Paolo Cohelo - Alkymisten - 6
  12. Jussi Adler-Olsen - Flaskepost fra P - 5
  13. Chris Tvedt - Av jord er du kommet - 4
  14. Kate Mosse - Gravkammer - 4
  15. Trond Berg Eriksen - Tolv italienske byer - 5
  16. Jan Mehlum - Straffen - 4
  17. Annie Hawes - Extra virgin - 6
  18. Linn Ullmann - Det dyrebare - 6
  19. Marina Fiorato - Glassblåseren fra Murano - 4
  20. Muriel Barbery - Gourmeten - 3
  21. Christie Watson - Solfuglen - 5
  22. Eleanor Brown - Skjebnesøstrene - 3
  23. Peter James - Levende begravet - 5
  24. Marina Fiorato - Fruen av Saronno - 5
  25. Monika Peetz - Tirsdagsdamene - 4
  26. Jørn Lier Horst - Salamandergåten - 5
  27. Hans Olav Lahlum - Satellittmenneskene - 4
  28. Jan Ove Ekeberg - Kongedrapene  - 6
  29. Kurt Hanssen - Nattegjest - 6
  30. Cecilia Samartin - Senore Peregrino - 5
  31. Bjørn Ferry - Treningssuksess med lavkarbo - 5
  32. Sebastian Barry - Skjulte skrifter - 3
  33. Lisa Marklund - Borderline - 4
  34. Thomas-Nicolai G. Hansen - Gintaras - 5
  35. Katherine Webb - Arven - 4
  36. John Hart - Brødrene fra Iron House - 6
  37. SJ Watson - Før jeg sovner - 4
  38. John Hart - Løgnenes konge - 6
  39. Leif GW Persson - Grisefesten - 3
  40. Lars Kepler - Ildvitnet - 6
  41. Tatiana de Rosnay - Bumerang - 5
  42. Hjorth & Rosenfeldt - Mannen som ikke var morder - 5
  43. Maria Duenas - Syersken fra Madrid - 5
  44. Nicholas Sparks - Toner fra et piano - 4
  45. Eowyn Ivey - Snø-barnet - 3
  46. Camilla Lackberg - Englemakersken - 5
  47. May Lis Ruus - Nattmannens datter 1 bok - 5
  48. Gunnar Staalesen - Vi skal arve vinden - 4
  49. Merethe Lindstrøm - Dager i stillhetens historie - 5
  50. Arnaldur Indridason - Hjemstavn - 4
  51. Hans Olav Lahlum - Katalysatormordet - 3
  52. Helen Garner - Gjesterommet - 5
  53. Kristine S. Henningsen - I skyggen av store trær - 6
  54. Karin Alvtegen - En sannsynlig historie - 6
  55. Tessa Hadley - The London train - 4
  56. Jennifer Worth - Call the midwife - 5
  57. Paul Torday - Salmon fishing in the Yemen - 3
  58. Jennifer C. Epstein - Maleren fra Shanghai - 4
  59. Domenica de Rosa - Villa Serena - 5
  60. May Lis Ruus - Nattmannes datter 2 bok - 5
  61. Katherine Webb - Det du ikke ser - 6
  62. May Lis Ruus - Nattmannes datter 3 bok - 5
  63. Jussi Adler-Olsen - Journal 64 - 4
  64. Leif Enger - Ned til elva - 4
  65. Johan Theorin - Sankta Psyko - 6
  66. Natasha Solomons - Fortellingen i fiolinen - 4
  67. Marina Fiorato - Botticellis hemmelighet - 5
  68. Kaathleen Grissom - Tilbake til Talloaks - 5
  69. May Lis Ruus - Nattmannens datter 4 bok - 6
  70. Michel Faber - Rosenrød og liljehvit - 3
  71. Chris Cleave - Little Bee - 5
  72. Carolina De Robertis - Perla - 4
  73. Carlos Ruiz Zafon - Engelens spill - 5
  74. Dawn French - Bittelitt vidunderlig - 3
  75. Carlos Ruiz Zafon - Himmelens fange - 6
  76. Marianne Fredriksson - Simon og eiketrærne - 6
  77. Cecilia Samartin - Dona Maria - 5
  78. May Lis Ruus - Nattmannens datter 5 bok - 6
  79. P.D.James - Døden kommer til Pemberley - 3
  80. Jørn Lier Horst - Jakthundene - 6
  81. Ida Løkås - Det fine som flyter forbi - 4
  82. Jean Carper - Evig ung! - 5
  83. Monicka Yndestad - Jentene fra balletten - 5
  84. Karin B. Holmquist - Rosa elefanter - 3
  85. Karin Slaughter - En ny start - 6
  86. Lucinda Riley - Jenta på klippen - 4
  87. Unni Lindell - Djevelkysset - 6
  88. Jørgen Jæger - Stemmen - 6
  89. Monika Peetz - Syv dager med Tirsdagsdamene - 4
  90. A.S.Byatt - En plystrende kvinne - 3
  91. Leonardo Padura - Vinter i Havana - 2
  92. Tatiana de Rosnay - Huset du elsket - 6
  93. May Lis Ruus - Nattmannens datter 6 bok - 6
  94. Mo Haider - Hud - 5
  95. Hilary Mantel - Ulvetid - 4
  96. Vigdis Hjort - Leve Posthornet! - 3
  97. Simonetta A. Hornby - Nonnen - 4
  98. Fred Vargas - Den rasende horden - 4
  99. Mo Hayder - Borte - 6
  100. Linnèa Myare - Evig søndag - 5
  101. Serè Prince Halverson - Den andre siden av gleden - 6
  102. Ninni Schulman - Jenta med snø i håret - 6
  103. Gillian Flynn - Åpne sår - 6
  104. Vigdis Hjort - Hjulskift - 4
  105. Jessica McCann - Margarets frihet - 5
  106. Karen Engelmann - Stockholm octavo - 4
  107. Pål Jåbekk - Helt naturlig mat og trening - 5
  108. Gunnar Staalesen - Der hvor roser aldri dør - 5

8 kommentarer:

  1. SV: Takk for "besøket"! :) Det blir mindre godsaket hos meg framover - nå skal resten av graviditetskiloene bort! Ketose og amming gikk ikke så godt sammen (prøvde Atkins induksjon 3 ganger med samme resultat..). Men nå er tøtta snart 7 mnd og jeg begynner å jobbe igjen om 1 mnd, så nå er det ikke så nøye om jeg har lite melk..

    Lykke til med ketosen! Du får oppdatere oss underveis... :)

    SvarSlett
  2. Hei! Er tallene bak titlene terningkast? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Javist er det det. Ble du gledelig overrasket? Jeg synes bøkene dine er kjempespennende. Holder på med den tredje nå, og må presse meg til å legge den ned av og til for å gjøre andre ting. Gratulerer med en kjempefin serie!

      Slett
    2. Ja, kjempegøy! Tusen takk! :) Jeg blir alltid like glad over positive tilbakemeldinger.

      Håper det er greit at jeg linker til bloggen din fra min blogg? Jeg holder akkurat på med bakgrunnsinfo om bok 3 på bloggen min nå.

      Jeg har sett mange bøker jeg har lest eller har planer om å lese på listene dine, men jeg kan ikke måle meg med dine meritter! En utrolig mengde bøker pr. år!

      Kommer du på den neste byvandringen, 27. august?

      Slett
    3. Klart du kan linke :) 27 august er notert, vet om fler som skulle ønske de var med sist.

      Slett
    4. Flott! Det blir litt mer spisset denne gangen, så jeg håper det blir bra. :) Si hei, da, om du ser meg, og jeg sier hei til deg om jeg ser deg. Hvis jeg ikke er helt surrete i hodet som sist. :)

      Slett
  3. StrikkePia - Kristine18. september 2012 kl. 18:56

    Dette var en ny spennende blogg for meg. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig kjekt å finne nye navn blant de som kommenterer. Velkommen skal du være!

      Slett