lørdag 29. juni 2013

En rolig innledning til sommerferien

Ferien er alt for kort til at vi skal bruke mange dager i begynnelsen på å roe oss ned. Denne helgen har vårt lille reisefølge delt oss i to, og vi gjør det på hver vår måte. Frode og Sondre er i Sogndal på fotballcup/fjellturer.
Der er det full avkobling fra jobb, men full påkobling når det gjelder det sosiale og trening. Jeg derimot foretrekker å benytte tiden til litt roligere gjøremål. I dag sov jeg en time lenger enn vanlig og vil tilbringe dagen i taushet. Fra mine dager med fullt fokus på yoga og meditasjon, husker jeg øvelsen Mauna som noe litt tøft. Den gang var vi stille sammen med andre på kurset en hel dag, men i dag er jeg alene og skal gå en lang fjelltur, så det vil nok føles litt mer "normalt". Og ja, jeg vet at jeg egentlig ikke skal blogge og være på fb, eller tekste på mobilen, men for meg i dag, holder det å tie stille.
Turen min i dag tar meg normalt 4,5 time. Jeg skal prøve å bruke 5,5 time. Før jeg går ruller jeg ut yogamatten min i stuen og lytter til en avspenning, så ligger matten klar til Yoga Nidra, når jeg har kommet hjem.
(Hvis du er nysgjerrig på hvordan avspenning, meditasjon og yoga kan forbedre livskvaliteten din, ta gjerne en titt på siden til Scandinavisk yoga og meditasjonsskole, de har et fantastisk tilbud i Bergen og på Askøy.)

Som det går frem av kommentarene, jeg snudde på Storsåta

Utsikt fra Storsåta: Høgstefjellet til venstre og Veten til høyre

Håper du også gjør det du har lyst til denne lørdagen :)

5 kommentarer:

  1. I dag ordner jeg huset før besøk av min datter og to gutter tirsdag, og så skal jeg på åpning av en kunstutstilling med bl.a Nico Widerberg. I morgen skal utstillinga, der jeg er en av de tre kunstnerne, åpnes. Ellers litt pusling her og der. Bare kos. Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Jeg kobler av med blogg og fb jeg. Skal snart vaske og pakke her og i motra er d meldt bedre bør så da blir det en fjelltur i Vassfaret her. Så leser jeg litt og kjører til Trondheim mandag tenker jeg. Ha en fin dag. Ps yoga er bra . Har drevet en del m yoga og meditasjon men har vært sløv det siste halve året også flytting ny jobb etc

    SvarSlett
  3. For en fin lørdag! Hvordan var turen? Jeg skal begynne på meditasjons-kurs til høsten. Veldig spent på det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Lørdagen ble super den, selv om turen ble avbrutt på Storsåta. Da var himmelen svart og tåken tykk inn mot Rundemanen, litt haggel fikk meg til å snu og gå ned igjen. Nyter siste kveld i ensomhet før guttene mine kommer hjem i morgen :)

      Slett
    2. Høres bra ut! Godt du kan fjellvett-reglene;)

      Slett