onsdag 19. juni 2013

Big books tag - hjelp jeg har blitt utfordret!

Utfordringen går som en farsott gjennom bokbloggverden, og selv om det tar litt tid (vekk fra lesingen) så er det jo litt gøy, så jeg sier til Anita som utfordret meg;
Ja, klart jeg tar utfordringen!


Utfordringen går ut på å nevne de fem tykkeste bøkene vi har lest, pluss å nevne de to tykkeste bøkene som står i hyllen, men som ikke er lest enda. Her kan du titte på opprinnelsen til utfordringen, hvis du har lyst.

De 5 tykkeste bøkene i hyllen som jeg har lest er:
En passende ung mann av Vikram Seth har 1357 sider
Shantaram av Gregory Roberts har 910 sider
I all evighet av Ken Follet har 1101 sider
1Q84 av Haruki Murakami har 1184 sider
Ringenes herre av Tolkien  har 1095 sider

Alle disse fem har vist seg å bli favoritter, så har du ikke lest dem så er det bare å stupe i det. Tykke bøker er ikke noe problem, det er bare å utstyre seg med pute i fanget i en god stol, så går det som en lek.

De to tykkeste bøkene i hyllen som jeg ikke har lest er:
Bjørnen og dragen av Tom Clancy med 920 sider
Ulysses av James Joyce med 616 sider

Så var det å utfordre videre da. Med forbehold om at de allerede har blitt utfordret, skulle jeg gjerne sett hvilke tykke bøker som skjuler seg i bokyllene til disse bloggerne:

13 kommentarer:

  1. Var faktisk tenkt til å ta deg med i dag men jeg fant ut at listen var lang nok, men godt at Anita satte deg i gang da...Du har lest mange tykke bøker du,det er slett ikke verst altså.Har noe å strekke meg etter forstår jeg.

    SvarSlett
  2. Ja, du tar kaka med Seth på 1357 sider- Ellers har vi jo lst noen av de same - IQ84, Rngenes herre..

    SvarSlett
    Svar
    1. En passende ung mann kunne jeg godt tenke meg å lese igjen, den husker jeg var veldig bra. Den har vært med på noen flyttelass, så det er nok evigheter siden jeg leste den :)

      Slett
  3. Her har vi en felles, ikke dårlig! Jeg har ikke blitt tagget, men trur jammen jeg skal skrive en slik liste jeg også!

    SvarSlett
  4. Bortsett fra Ringenes herre, har jeg ikke lest ei eneste ei av disse... Det er bare å få opp lesetempoet, skjønner jeg ;o)

    SvarSlett
  5. Takk for utfordring, dette var litt gøy - og no har eg laga eit innlegg.

    Berre 1Q84 eg har lest av "dine".
    Ringenes herre har eg prøvd på, men avbraut. Det vart for sært. Ikkje har eg sett filmane heller.

    SvarSlett
  6. Hehe, jeg kommenerte tidligere i dag på en annen blogg om dette: at det ville blitt vanskelig å finne ut hvilke bøker jeg har lest som er de tykkeste. Jeg får tenke meg om litt. Dante er nok en av dem, det må ihvertfall være sikkert og visst.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oy, har du lest Dante? Jeg får den på lydbok i dag, og er veldig spent på om jeg holder ut, selv om det bare handler om å sette seg ned å lytte. Spent på om du finner frem til noen tjukkasser :)

      Slett
  7. En passende ung mann har jo jeg også lest, så da burde den vært med på min liste, men jeg har nok gitt dem bort (den kom jo i to bind), for jeg har lyst til å lese den igjen, men i så fall på orginalspråket.

    Dante har jeg forresten også lest, glemte å sjekke sidetall på den.

    1Q84 skal jeg nok lese en gang, men jeg har en del kortere Murakami i hylla som jeg tenkte jeg skulle komme gjennom først.

    SvarSlett
    Svar
    1. Min unge mann var i en bok. Har nå lagt Dante inn på iPhonen min, så jeg er klar til å lytte. Er veldig spent på den.

      Slett
  8. Takk for utfordringa! Jeg skal nok lage et innlegg, men det blir ikke i kveld... Er på ferie, så det må antagelig vente til jeg kommer hjem og får tatt et overblikk i bokhylla ;-)

    SvarSlett