fredag 21. juni 2013

Hjem fra Posten med favnen full av nye bøker :)

Tusen takk Juritzen for en kjempefin samling herlig lesestoff til i sommer!!
Sommeren er reddet!
Denne helgen hadde jeg sett frem til. For første gang på 11,5 år skulle jeg få ha min kjære for meg selv en hel helg. Poden er på fotball cup i langtvekkisstan, og vi gamlinger skal på konsert i morgen.
Fredagen var absolutt full-speed på jobb, så det var godt å gå resten av dagen i møte uten planer. På vei hjem måtte jeg innom posten og hente to pakker som var kommet. En, full av lydbøker som jeg hadde kjøpt på salg på Tanum, og en surpricepakke fra Juritzen forlag.
Og for en pakke! Ikke mindre enn 10 romaner. Disse er i en serie Juritzen har laget, hvor bøkene har det til felles at de har flotte skildringer av landene eller byene hvor handlingen foregår.
Tre av dem hadde jeg lest før, Drømmehjerte, Villa Serena og Hustruen i Toscana. Tilsammen har de 16 prikker på terningen, så de anbefaler jeg gjerne videre.
Fire av bøkene kommer nok til å bli lest i sommer, og vil rokke kraftig på leseplanen min for sommerferien.
Skal du lese noen av disse bøkene i sommer?

8 kommentarer:

  1. Ingen av disse står på min leseliste for sommeren. Drømmehjerte har jeg lest før da. Men FOR en bokpakke! Den så veldig fin ut :) Er alltid så gøy å få ting i posten også, spesielt bøker :) Jeg hadde meg også en tur innom lydboksalget til tanum idag ;)

    SvarSlett
  2. Ingen planer, men hvem vet.....Drømmehjerte er den eneste jeg har lest. Du har mye bra å velge i her. Forstår at planene forrykkes litt.

    SvarSlett
  3. Du også? I sommer hadde jeg jo tenkt at jeg skulle gjøre et alvorlig innhogg i hylla med forholdsvis gamle uleste bøker, men det spørs om selvdisiplinen er sterk nok... Har bare lest "Drømmehjertet", men flere av de andre titlene har stått på lese-ønske-lista mi...
    Yr spår fabelaktig lesevær i mårra, så vi får se hva det blir til!
    Ønsker deg ei fortryllende helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg hadde også tenkt å få "ryddet opp" litt. Må innrømme at jeg har begynt på en av bøkene allerede, men lagt frem en "gammel" en, med streng formaning om å ta den etterpå :)

      Slett
  4. åååh så stas med bokpakke og greier :D har ikkje lest noen av disse, men har sett meg ut noen eg absolutt vil lese ;)

    SvarSlett
  5. Ja se der ja.. Herlig bokpakke. Kommer nok til å lese noen av disse i sommer ja.

    SvarSlett
  6. Klar for Sommer :) Så deilig å ha litt å lese på

    SvarSlett
  7. så flott bokpakke. Kos deg med lesingen

    SvarSlett