tirsdag 20. november 2012

Og været skiftet og det ble sommer og så videre

Dette er tittelen på Pedro Carmona-Alvarez sin siste roman. En lang tittel på en bok av en meget spennende forfatter. Hver tirsdag har Beates bokhylle en føljetong som hun kaller "Boken på vent". Her ber hun oss fortelle om hvilken bok vi har liggende på lur.
Jeg er en flittig bruker av biblioteket, så min haug av bøker som ligger på vent er de, til en hver tid 10 bøkene, som befinner seg på bibliotekets venteliste. Det er sjelden jeg har et oppkomme av uleste bøker hjemme, kanskje etter Mammutsalget, eller en Londontur.
RUST kom ut i 2009 og jeg brukte mange timer på å forsøke å forstå denne. En rask titt på boklisten min fra dette året viser at jeg ikke lyktes, for jeg ga boken en 2`er.
Her kan du lese Rose-Marie`s anmeldelse av RUST.
Så hvorfor ser jeg frem til å lese neste roman fra en forfatter som jeg ikke likte for noen år siden? Det føltes kanskje som et nederlag sist, og nå ser jeg frem til  å få forholdet mitt til forfatteren på rett kjøl.
"Og været skiftet og det ble sommer og så videre" er en utfordring jeg ser frem til. Det er få som har anmeldt boken, de fleste skriver bare om hva den handler om. Dagbladet sin anmeldelse var ikke bra, så jeg får stålsette meg når det er min tur å lese boken.
Skulle gjerne hørt fra noen som har lest begge, om denne er bedre. 

10 kommentarer:

  1. Denne har jeg ikke hørt om en gang.
    Jeg jobber på biblioteket og har til enhver tid en lang reservasjonsliste inne :-) Heldigvis kan jeg ordne med den selv, og også med hvor mange lån jeg har hjemme! "bakdelen" med å jobbe med bøker er at du finner så uhorvelig mange du skulle ha lest :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Var akkurat inne på den fine bloggen din. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan ha fler enn 10 bøker på vent, og hvorfor det skal ta så lang tid. Jeg leverer alltid tilbake bøkene etter 5-7 dager, og skuler stygt på folk som låner hjem en bok, bare for å la den ligge i flere uker før de leser :) Det var bibliotekar jeg skulle vært...

      Slett
  2. Disse har jeg hørt om men ikke lest.Sjekket inne på bokelskere.no og der hadde denne fått to 6ère og to 5ère men vet ikke om det sier så mye egentlig. Jeg er spent på å høre hva du syntes om denne når du har lest den ferdig. Jeg er forferdelig dårlig på å låne bøker på biblioteket og i hvert fall etter at bokbussen ble lagt ned... får se om jeg kan sjerpe meg på det området.

    SvarSlett
  3. Jeg så bokprogrammet på NRK der forfatteren var på besøk. Har et anmeldereksemplar fra forlaget hjemme, og lurer litt på om jeg skal kaste meg over den. Har hatt den i hendene et par ganger, men det er så utrolig kjipt omslag at jeg nøler hver gang ...

    SvarSlett
    Svar
    1. Les det! Jeg er spent på hva du synes. Jeg må stå litt lenger i kø, men jeg rykker nok fremover :)

      Slett
  4. Denne boken var ny for meg, blir spennende å lese hva du syns om den! Beundrer alle som bruker biblioteket så flittig som du :) Jeg vet ikke helt om jeg tør si det, men jeg er av de som er elendige på å....levere tilbake! Aiaiaiai :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :) kanskje du tenker på oss som står å tripper og venter på boken neste gang.

      Slett
  5. Jeg har hørt ham lese ffra boken to ganger i år, og jeg vil nok lese denen boken snart. Jeg leste halve RUST, og likte den godt, men så måtte jeg levere tilbake boken på biblioteket. Må vel ta del 2 en annen gang..

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne boken er heldigvis halvparten så tykk, så da skal det gå bra. Jeg har også hørt ham på scenen en gang for lenge siden, og han gjorde et så godt inntrykk at jeg kaller ham bergenser :)

      Slett
  6. Jeg liker holdningen din! Og boka frister, men hos meg må den nok legge seg bak i køen av de uendelig mange bøkene jeg skulle lest ;)
    Ha en glad dag :))
    Pia xx

    SvarSlett