lørdag 3. november 2012

Atter en suveren Lørdagscafè på DnS

I dag feiret vi Varg Veums 70 års dag, som var for to uker siden. Det er ikke mange steder en romanfigur får feiret både 60 og 70 års dagen sin, men i Bergen elsker vi denne litt forsoffne pratdetektiven.
På formiddagens cafè, var både forfatter og skuespiller i storform. De er som alltid veldig avslappet på scenen, mye smil og latter, og selv om det ikke virker som de har øvd så mye, så er de godt forberedt og så naturlig sammen at alt faller lett på plass etterhvert. Det var en fryd å sitte i den noe overfylte salen, å ta del i det hele. Gunnar Staalesen fortalte om Varg Veum og litt om de 16 bøkene som det har blitt etterhvert.Vi fikk høre noen snutter fra tidlig 80-talls Radioteater hvor Bjørn Willberg Andersen selvfølgelig var Varg Veum. At det var nevnte skuespiller som også skulle spilt Veum i filmene, var vi alle hjertens enige i. Tar du en titt på siden til Gunnar Staalesen, kan du se at han har skrevet utrolig mye, både hørespill, teater og bøker.

5 kommentarer:

  1. Så kjekt at du blogget om dette, Tine! Har du flere bilder?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, og dette er ikke mitt en gang, har lånt det fra nettet. Tok ikke med kamera siden jeg ikke hadde fått fullstendig "go" fra teateret at jeg kunne ta bilder. Så etter deg....

      Slett
  2. Ok. Ja, jeg hadde besøk, ellers hadde jeg vært der! Men vi sees kanskje på lanseringen:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør vi, jeg har sikret meg en billett og fri fra jobben :)

      Slett