torsdag 29. november 2012

Noen ganger er det gøyere å gå i posten enn andre

Se hva jeg fikk i posten i dag! I tillegg til det årlige julebrevet fra SOS Barnebyer i Panama, og en brev fra Posten hvor de sier at de sender multivitaminene jeg bestilte fra Amerika tilbake dit de kom fra, fikk jeg dette:
Det er alltid like gøy når "Nattmannens datter" kommer i posten. Bøker blir slengt til side, treninger blir avlyst og andre gjøremål rykker ned på prioriteringslisten. Etter å ha vært syk og hjemme fra jobb i to dager, var det samværet med Lucie som ga meg livsgnisten tilbake. Ikke spør meg hva jeg laget og spiste til middag i dag, for jeg var tilbake til 1700 tallets Bergen i flere timer i ettermiddag.
Synd det går så fort å lese, også er det en måned til neste gang. Lettlest, kjempespennende og fort gjort - nesten som en utsøkt dessert som en bare spiser litt av. Gleder meg til neste utgave!
Jeg er kjempeglad for at jeg har kommet over mine fordommer mot kiosklitteratur, og våget meg på denne serien. At den kommer i postkassen, sånn helt av seg selv er intet mindre enn genialt.
Har du lyst å prøve denne sjangeren, anbefaler jeg May Lis Ruus sin serie på det varmeste. Jeg er begeistret å gir bøkene en 6`er hver gang.
Leser du "sånt" av og til?

11 kommentarer:

  1. Å, så gøy å lese! Du skriver så morsomt. :)

    Som jeg skrev på Facebook-gruppen, føles det litt som å være på en langtidsferie i Bergen 1701 og treffe en fra min egen tid som også er fascinert av reisemålet. :)

    Takk for flotte ord og teringkast 6 og alt. Nå er jeg så fornøyd, så blir det lavere senere, kommer jeg ikke til å bli skuffet. Men jeg håper at du ikke blir det på de kommende bøkene, selvfølgelig. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blir aldri klok på det brukernavnet mitt og innloggingen, men det var altså jeg som skrev det, May Lis. :)

      Slett
    2. Det er alltid gøy å treffe en "likesinnet", og du har frelst meg med historien din, så kjør på med masse spennende stoff om Lucie og Nattmannen May Lis!

      Slett
  2. Joda, har lest en serie tidligere, da noen av damene i en klubb jeg er med i, bytter seriebøker. Husker ikke hva den het.Må innrømme at det er noe spennende ved dem, men leser dem allerede første kvelden,og så er de glemt til neste bok kommer om en mnd. Men tror det er stor forskjell på disse bøkene? Har forstått det slik at mange forfattere driver god resurch, særlig om det bøker fra autentiske steder.

    SvarSlett
  3. Har ikke lest så mange slike serier,holder på med en serie fra Ellinor Rafaelsen og så har jeg lest en serie på 8 bøker med handling fra Bergen, den var veldig god. Kanskje jeg skulle prøvd meg på en serie igjen snart? Fortsatt god bedring!

    SvarSlett
  4. Leste en del slike før i tiden , men det er en stund siden, og husker så oppslukt jeg kunne være.
    Leste Sagaen om Isfolket, Livets døtre, Fire søsken, Emilies tid, Journalisten, Skjebnetid med mer.. Men nå blir andre bøker prioritert

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser så mye "høyverdig" litteratur at det er vidunderlig når Nattmannen havner i postkassen. Som en liten konfekt etter en tung middag :) Ingen innsats og veldig lett å like...

      Slett
  5. Så via en annen blogg at du hadde fått en pakke sendt i retur fra Iherb! Det er lurt å sende en mail eller to til Iherb om dette, slik at du kan få pengene igjen. Det er en VELDIG stor nettbutikk, som neppe klarer å holde styr på alle varene som kommer i retur.. Kanskje greit å være litt "streng" i mailen og gjerne "kreve" pengene tilbake siden du ikke har fått pakken. Du trenger nok ikke si dette med tollen i Norge (kanskje de skylder på at det er din feil som ikke har sjekket de norske reglene for import av legemidler osv.) Piller og slikt ville jeg aldri bestilt på Iherb, men supermat går fint i pilleform (spirulina, chlorella, amla c plus osv. Men ikke vitaminer og slikt da styrken på de fleste er mye høyere enn det som er tillatt å ta inn i Norge...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for gode råd, og for at du tok deg tid til å sette meg på rett spor :)

      Slett
  6. Å så koselig at du har laget blogg om denne serien Stine! Eg e ikkje flink med slik blogging! Men ser at Maj Lis Ruus leser bloggen og eg må skryte av henne. Beste serie eg har lest, den setter mine nerver på høykant! eg gleder meg så utrolig til neste bok! Så det treningkastet du gav serien Tine det e bare supert :-) Den får terningkast 6 ifra meg og! Stå på Maj Lis skriv masse, eg lever meg inn i den serien! Kanskje du kan finne ut mer om slike barnehjemsbarn ifra eldre tidsepoke og ! God Helg!

    SvarSlett
  7. Tusen takk, Aase! Kjempegøy å se deg her, selv om det tok 2,5 måned før jeg så det. :)
    Det fantes ikke barnehjem før dette. Da kom foreldreløse barn til slektninger eller til andre familier. Og ordentlige barnehjem kom ikke før på 1800-tallet, såvidt jeg har fått med meg.
    Kjempegøy at dere liker serien! :)

    SvarSlett