onsdag 4. januar 2012

I 2012 skal jeg lese om igjen bøker som har "gjort noe med meg"

For 9 år siden leste jeg boken Reisen av Brandon Bays. Det var første gang jeg leste en bok, og sinnet mitt virkelig fikk seg en "åpner". Jeg vil si det så sterkt at denne boken forandret livet mitt. "Tilfeldighetene" ville ha det til at jeg hadde med meg Reisen på et helge kurs med yoga og meditasjon. Her fikk jeg smaken på det å meditere, og ble bitt av yogabasillen. I årene som fulgte gikk jeg på kurs etter kurs i yoga og meditasjon og jeg følte at jeg utviklet meg enormt. Samtidig, i alle disse årene, så leste jeg masse fine bøker.  Det de gjorde med meg, var å gi meg en indre styrke som jeg føler jeg har fremdeles. Jeg var fast deltaker på den store Alternativmessen vi har i Bergen i mange år, og fikk med meg minst 10-12 foredrag hvert år. Jeg gikk også på andre kurs og samlinger, men det er ikke det som er poenget mitt her.
Jeg har bestemt meg for å lese disse bøkene om igjen i år, og har du lyst å lese noen bøker som gir deg "litt mer", så kan du ta en titt på listen under her:

  • Reisen - Brandon Bays
  • Livets håndbok - Mike Cechanowicz
  • Munken som solgte sin ferrari - Robin S. Sharma
  • Døden er livsviktig - Elisabeth K. Ross
  • Suksessens 7 åndslover - Deepak Chopra
  • Øyeblikkets under - Thich Nhat Hanh
  • Hvert skritt er fred - Thich Nhat Hanh
  • Du har kraften i deg - Louise L. Hay
  • Pust - Sissel Tvedte
  • Kjære Gabriel - Halfdan W. Freihow
  • Jakten på Rumi - Roger Housden
  • Fem menensker du møter i himmelen - Mitch Albom

3 kommentarer:

  1. Dette så spennende ut TIne. Jeg har tillatt meg å kopiere listen og vil ta den med meg neste gang jeg skal i bokhandelen:-) GLeder meg! Takk for tipsene. Klem Anne-Mai

    SvarSlett
  2. Her var det mye spennende!

    SvarSlett
  3. Jeg har lest: Døden er livsviktig av Kubler Ross. Jeg er enig at den boken er helt spesiell!

    SvarSlett