søndag 15. januar 2012

"Nødmat" for lavkarbotilhengere: egge/ostelapper

Det er ikke lett å gå ut å spise når en er i ketose. I går skulle vi prøve den nye supperestauranten Bastant, og der var det ikke lett å finne en suppe uten karbohydrater. Jeg ble rådet av kokken til å prøve den indisk inspirerte dal suppen. Hm... linser?? det går nok aldri bra tenkte jeg. (Bare for å ha sagt det, suppen var vanvittig god....)
Som tenkt så gjort, da jeg tisset på ketosesticksen 5 timer senere var jeg definitivt ikke i ketose. Men jeg kjører på, og regner med å være tilbake i morgen tidlig.
Nå har jeg vært på streng lavkarbo i 14 dager, jeg tok raskt av et kilo, men så stoppet det helt opp. Dette skjedde sist også, da gikk det tre uker før jeg tok av noe mer, men da kom det. Kroppen føles mye mindre stresset, jeg spiser 2 eller 3 måltider for dagen, og er ikke sulten imellom. Nå kan gemalen gnafse chips eller sjokolade inn i øret på meg uten at jeg får lyst på.
Kan anbefale å ha en ladning med lapper i skuffen, det er godt til både lunch og kveldskos.
12 deilige lavkarbolapper
Selv om de er laget av ost, er de gode med ost på
Eller avokado og reker, hvis du må ha opp fettinntaket ditt

1 kommentar:

  1. Mmmmm har SÅ lyst på slike, men tåler ikke egg eller melkeproduker ;/

    SvarSlett