lørdag 21. januar 2012

Matentusiasten`s krydderstekte laks

Det som er herlig med entusiaster (av alle typer) er at entusiasmen ofte er smittende.
Jeg lar meg i alle fall lett rive med, søkende og nysgjerrig som jeg er, og det meste må prøves ut.
Etter å ha lest et langt stykke om krydder og laks hos Matentusiasten, var det bare til å ta et dypdykk i krydderskapet og fiske frem ingrediensene. Ja, for jeg hadde alt sammen stasjet vekk i skapet. Og da ble det jo ikke vanskelig å gi en ny vri på den meget gjennomprøvede retten "laksefilet". For laksefilet, det har vi ofte til middag her hos oss, og da er det uhyre viktig å variere, både tilberedingsmåte og tilbehør. Jeg steker helst ikke mat, men bruker stekeovnen flittig, derfor ble laksen min stekt i ovnen i stedet for på stekepanne, ellers prøvde jeg å følge Matentusiastens oppskrift.
Skulle tatt bilde av de hele krydderne, men ble litt ivrig med mortingen
Krydderlaks, gulrot og "lavkarbopoteter"
Min porsjon med en god dæsj fløtesaus på 

3 kommentarer:

  1. Hei. Herlig å se at også du har prøvd denne. Spennende hvordan andre tilfører en egen vri - jeg igjen har for eksempel også gjort det fra den opprinnelige oppskriften.

    SvarSlett