onsdag 18. januar 2012

Nystrikket Mariusgenser

Sånn ser genseren ut på meg, i snøen på Mjølfjell
Se kor fin den ble! Rett før jul fikk jeg ånden over meg, og ville strikke meg en Mariusgenser. Jeg valgte Sandnesgarn sitt mønster med rundt bærestykke, og strikket i str. M. Dette ble pittelitt for stort for meg, men jeg strikker ganske løst, så størrelsene stemmer nok godt.
Helst skulle jeg ventet på en fin snødag, og tatt bilde av genseren med meg inni, men vi bor i Bergen og her er det ikke mye snø for tiden. Hva syns du, ble den ikke fin?
Ultratradisjonell og helt "inn"

10 kommentarer:

  1. Veldig flott genser. Jeg liker raglanfellingen og lurer på hvilken oppskrift du brukte? Klem fra Rosen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Heftet fra Sandnesgarn heter "Klassikere" og jeg strikket mønster nr. 11
      Det er strengt tatt ikke raglandfelling, men en feller mellom mønstrene. Det ble faktisk veldig fint, kan ikke se fellingene. Kjør på RosMari, det var gøy å holde på med.

      Slett
    2. Takk for tipset! Jeg er nå ferdig med to Mariusgense til barnebarna, og nå vil jeg strikke en til meg. Jeg har valgt fargene brun, offwhite og beige. De ble veldig fine og kan sees på bloggen min...

      Slett
  2. Kjempefin, Tine. Og kanskje kan den toves pittelitt, om den er litt løst strikket?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tørr ikke bruke maskinen, men jeg kan prøve å gi den litt hard omgang med monstermusklene mine :)

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Wow, du er rå flink Tie :-D Har travet Fretex mange ganger i høst i håp om å få kjøpt meg en brukt Marius genser- men så langt ingen fangst!

    SvarSlett
  5. Den er kjempefin med de "tradisjonelle" fargene...Har strikket 7 Marius-gensere i 2011... Nå strikker jeg en til meg selv men det går litt tregt...

    SvarSlett
  6. kan du ikke strikke en til meg også?? hehehehe hilsen jeanette fra blokkhaugen ;)

    SvarSlett