torsdag 31. oktober 2013

En liten oppsummering på tampen av oktober


Oktober har vært en spennende lesemåned og med Erik Bertrand Larssens foredrag og bok Helvetesuka tok det helt av. Barfotdronningen kom i butikkene denne måneden, og Bazar forlag var så grei å sende meg boken, selv om jeg leste den på padda i sommer.
Jeg har lest 17 bøker, noe jeg selv synes er alt for mye. Har ambisjoner om å kutte listen til 10, men det er søren ikke enkelt. At jeg har skrevet om alle bortsett fra en, er jeg veldig fornøyd med.
Jeg har også fått mange bøker. En del har jeg bedt om, og disse vil bli prioritert. En god del har forlag sendt meg som en overraskelse, og dette er jeg veldig glad for.

9 av bøkene jeg har lest denne måneden er norske utgivelser i 2013

Sånn ser min liste over bøker lest i oktober ut:
  1. Tore Renberg - Vi ses i morgen - 3
  2. Frode Eie Larsen - Jordtårer - 5
  3. Cecilie Enger - Mors gaver - 5
  4. Mo Hayder - Tokyo - 5
  5. Marina Fiorato - En bønn for Venezia - 5
  6. Samuel Bjørk - Det henger en engel alene i skogen - 6
  7. Irina Lee - Shoppingfri - 4
  8. Gerard Donovan - Vinter i Maine - 4
  9. Mariann Aaland - Det var stille, det snødde - 5
  10. Rhidian Brook - Etter ildstormen - 5
  11. Elizabeth George - En løgn å tro på - 3
  12. Kari-Grethe Stave - Den som synder sover sjelden - 4
  13. Erik B. Larssen - Helvetesuka - 5
  14. Chris Tvedt - Den blinde guden - 5
  15. Margaret Atwood - Tjenerinnens beretning - 4
  16. Aina Basso - Inn i elden - 5
  17. Inga H. Sætre - Fallteknikk - 4
Dette har jeg lånt:
Dette har jeg fått:
  • Rhidian Brook - Etter ildstormen (Aschehoug)
  • Bernard Cornwell - Fortet (Bazar)
  • Mariann Aaland - Det var stille, det snødde (Gyldendal)
  • Irina Lee - Shoppingfri (Pax)
  • Katja Kettu - Jordmora (Pax)
  • Andrea Molesini - Ikke alle drittsekker kommer fra Wien (Pax)
  • Tore Renberg - Vi ses i morgen (Lydbokforlaget)
  • Cecilie Enger - Mors gaver (Lydbokforlaget)
  • Tre små barnebøker (Samlaget)
  • Sarah Quigley - Dirigenten (Juritzen)
  • Robert Dinsdale - Forvist (Juritzen)
  • Carmen Rodriguez - Chiles døtre (Juritzen)
  • Helene Wecker - Golemen & Dsjinnen (Juritzen)
  • Kari-Grethe Stave - Den som synder sover sjelden (Commentum)
  • Thrity Umrigar - Den verden vi fant (Juritzen)
  • Randy Susan meyers - Sannhetens løgner (Juritzen)
  • Chris Tvedt - Den blinde guden (Cappelen)
  • Jørn Lier Horst - Gravrøvergåten (Kagge)
  • Belinda Bauer - Som fortjent (Cappellen)
Denne har jeg kjøpt:
  • Erik Bertrand Larssen - Helvetesuka (Stenersen)
Har du lest noen av de samme bøkene som meg?

5 kommentarer:

  1. Flott oppsummering,Tine:-) Blir alltid så fascinert over at du får lest og gjort så mye. Det var stille,det snødde kunne jeg tenkt meg å lest. har bare lest en av de du har lest denne måneden og det er Shoppingfri. Satser på at november blir måneden jeg skal gjøre meg ajour med lesingen. Ønsker den en fin lesemåned i november:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Shoppingfri var det du som tipset meg om. Leker med tanken på å hive meg på over nyttår :) Ble litt for mange bøker på meg denne måneden også, men jeg prøver igjen i november. Lykke til med "pauseknappen" :)

      Slett
  2. For en ellevill mengde leste bøker! Unnskyld meg, jeg skal bare løfte opp haka mi fra gulvet... 17! 17!!! 17!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. 17 bøker! Jeg gir meg ende over! :) Jeg har ikke lest så mye i oktober føler jeg, men har ramlet ut på en serie med vampyrer. Den består av 15 bøker og jeg har lest tre så holder meg nok der en stund... :) Blir mest lett underholdning nå om dagen siden jeg plutselig har tatt opp igjen min egen skrivehobby. Ønsker deg en god helg, Tine!

    SvarSlett
  4. Du er ganske rå når det gjeld lesing, ja. Eg tykkjer eg les mykje, men enda på "berre" åtte-ni i oktober.
    Eg har etter det eg kan sjå kun lest to av bøkene "dine". 'Tokyo' las eg i fjor og vart kjempebegeistra. 'Vi ses i morgen' har eg nettopp lest ut (rettare sagt høyrt ferdig) - og eg likte den. Skriv omtale no, denne vert publisert i løpet av morgondagen.

    Elles fekk eg i dag melding frå biblioteket om at 'Jordtårer' var klar til henting, så den skal lesast no snart. 'Den blinde guden', 'Det henger en engel alene i skogen' og 'En løgn å tro på' er også på leseplanen. Dessutan merkar eg meg 'Inn i elden' 'Jordmora' og 'Mors gaver' - desse skal lesast ein eller annan gong i framtida.

    'Helvetesuka' kjem eg aldri til å lesa, og heller aldri til å gjennomføra. Det er berre ikkje meg, kan ein sei. Men eg har med stor interesse følgt deg gjennom veka.

    SvarSlett