torsdag 24. oktober 2013

Helvetesuken: Dag 4 torsdag - Ut av komfortsonen

Nå er den fryktede dagen her, den dagen jeg ikke skal gå å legge meg, men døgn`an og gå rett på jobb på fredag. Først var jeg ikke sikker på om jeg skulle ta med denne biten, så leste jeg kapitlet om dette og bestemte meg for å hoppe i det. Når jeg sto opp torsdag var jeg i stuss igjen, og jeg hadde heldigvis disiplin nok til å sette meg ned å lese kapitlet igjen, for jeg husket jo go-følelsen etter sist jeg leste det.

Dagen i dag handlet om å lære hvordan selvkontroll og viljestyrke 
kan styrkes ved å være bevisst på det.

Torsdagens fokusområder:
  • Et døgn uten søvn
  • Livet utenfor komfortsonen
  • Mot, frykt og utsettelse
  • Godfølelsen etterpå
Meningen med øvelsen som begynte i dag men ikke slutter før fredag kl. 22:00, var at jeg skulle lære at grensene mine er mye videre enn jeg tror. Har jeg gjort dette, kan jeg gjøre "alt" - loves det i boken. Jeg skulle lære å takle farer og min egen frykt, og takle og fortsette når kroppen tappes for energi. I dag lærer jeg å skape kontraster i livet, og hvor viktig det er så sette seg mange kortsiktige mål.


Dag 4 av helvetesuken:
05:00 sto opp (etter 5 timers søvn)
05:10 Lese kapitlet Ut av komfortsonen en gang til
05:30 Lage frokost og lunch + lese litt
07:00 Gå til jobb
15:30 Gå hjem fra jobb
22:45 Busse til byn
23:15 Lang tur, hele veien hjem over fjellet i mørke og regn

Dagen frem til nå har vært helt fin. Det at jeg ikke skal legge meg har hengt i bakhodet på meg, men det er jo ikke før torsdagen går over i fredag at det begynner å røyne på.

Livet begynner der komfortsonen slutter

8 kommentarer:

  1. KLAPP PÅ SKULDRA for pågangsmotet! Lykke til!!

    SvarSlett
  2. Det verste med å være våken et døgn er timene før det begynner å lysne. Så legg inn en aktivitet der. Da blir du ikke så trøtt.
    Løkke te!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og takk for godt råd. Kom hjem fra langtur over byfjellene i mørket kl 02. Etter en tur i badekaret satt jeg i gang med å bake skillingsboller så har jeg noe å fylletiden med. Har heldigvis en god bok, også står jo Frode opp kl. 6, så da får jeg selskap en stund.

      Slett
  3. Veldig spent på hvordan formen er mens du er på jobben i morgen:) Studiene viser jo at kroppen ikke er helt i vater når man ikke har fått søvn. Med det, god natt! :D
    Ingeborg (som fortsatt ikke leser noe..)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du leser no bloggen min, det er jeg veldig glad for :) Har bestemt at vi skal ha langtur i barnehagen i morgen. Jeg baker boller med meg, også tar vi samling og lunch og hele sulamitten ute. Frisk luft må no hjelpe meg å holde øynene åpen :)

      Slett
  4. Eg blir litt sliten berre av å lese om dette. Lukke til!

    SvarSlett
  5. Denne virker litt tøff, ja.... Spent på å lese hvordan det gikk :)

    SvarSlett
  6. Jeg venter i spenning på referatet! :) Syns du er tøff som vandrer på fjellet alene midt på natten til tross for skikkelig drittvær! Jeg våger ikke gå alene i fjellet om det er fint vær en gang..

    SvarSlett