søndag 6. oktober 2013

Fridag i Malcesine - turanbefaling

Vakre Malcesine utsikt fra Madonna`en


Etter en travel dag med masse mennesker i går, valgte jeg i dag å takke nei til 1000 høydemeter, og gikk heller alene på en pilegrimstur. På en høyde over Malcesine står en hvit madonnafigur og skuer utover sin vakre by. Denne var mitt mål for dagen i dag. Veien opp dit gikk gjennom olivenlunder, smykket med bugnende pæretrær, epletrær, kiwitrær og hekker av vindruebusker. I tillegg var der blomster i alle farger, et utrolig vakkert skue.
Pilegrimsfølelsen ble forsterket ved at kirkeklokkene satte i å kime i det jeg tråkket inn foran Madonna della Accocienza. Helt alene i naturen, kun meg og madonnaen. Som oftest på sånne steder finner du en kafè eller en kiosk, men her var det ingenting sånt, og siden det tok meg 30 minutter i bratt oppoverbakke å komme hit, så var det heller lite folk.
Stien oppover var variert og utrolig vakker

Da jeg kom ned til Malcesine igjen besøkte jeg kirken, men ble ikke værende siden det var andakt på gang. Deretter ble det boklunch, før jeg rev meg løs (brutalt) og tuslet rundt i en del av byen som jeg ikke hadde utforsket. Fikk kjøpt meg en varm jakke, og en strikkekjole til en billig penge, så jeg var strålende fornøyd da jeg stormet hjem til hotellet for å lese videre, før guttene kommer ned fra toppen sin.



Kelneren så rart på meg når jeg bestilte både en espresso og en cappucino

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder, Tine! Men skjønner ikke at en italiener synes det er rart å bestille 2 kaffesorter. Nyt varmen så lenge!

    SvarSlett
  2. Nydelig innlegg, for en flott italiensk opplevelse.:) Espresso og cappuchino e da berre lekkert.;)

    SvarSlett