torsdag 3. oktober 2013

Aktiv høstferie ved Gardasjøen - Italia

Her skal vi bo en hel uke i høstferien
En uke ved Gardasjøen er ikke å forakte, selv om kalenderen viser oktober, så håper jeg på shorts og t-skjortevær. Dette blir en ytterst sosial og aktiv ferie (også kalt treningsleir). Vi reiser sammen med en gjeng på 30 sprekinger som alle er medlem av treningsvennegjengen Melkesyre.no.
De fleste skal være med på motbakkeløpet på lørdag, så dagene før går med til opplading mens dagene etter skal vi tilbringe i fjellene rundt Gardasjøen.
Frode har vært med å løpe før, her kan du se bilder fra første gang han løp i 2011. Da var Sondre og jeg heiagjeng, for den eneste nordmannen som stilte til start. Året etter løp han med en liten gjeng fra Melkesyre. I år blir vi adskillig flere, så dette skal bli skikkelig gøy. Noen bilder fra i fjor, og info for i år finner du her.
Heldigvis går det bane til toppen
Toppen heter Monte Baldo, og banen stopper på 1760 moh. Her er det alternativ målgang, men råtassene kan løpe enda noen hundre meter for å komme helt til topps på dette fjellet. Etter målgang der oppe må de løpe ned igjen til 1760, for det er her pastafesten er. Heldigvis går det an å ta banen ned igjen, etter at løpet er feiret med pasta, rødvin og en god dose okking og stønning.
Jeg har ikke det som skal til for å skynde meg opp denne løypen, så jeg har påtatt meg oppdraget med å ta bilder.
Flyturen gikk fint, Frode kjørte bare feil èn gang, hotellet er nydelig og to spreke gutter har allerede sjekket badetemperaturen i sjøen :)  Dette skal bli bra, selv om himmelen i dag er grå, og temperaturene ligger litt for lavt etter min smak.

4 kommentarer:

  1. Høres herlig ut Tine, og å ta fotografjobben var nok lurt. ;):) Kos deg og god tur::)

    SvarSlett
  2. Det var lurt å være fotograf :-) Jeg tror også jeg hadde valgt den posisjonen :-) Det så herlig ut å være ved Gardasjøen, så jeg håper dere får en nydelig ferie!

    SvarSlett
  3. Herlig! Ser ut som dere har det fint:) Du skal ikke løpe, altså? Bra foto er jo en heltidsjobb så du er i grunnen unnskyldt;) Gleder meg til flere lekre bilder!

    Her er det meldt regn og lavtrykk hele høstferien. Men det er helt ok....

    SvarSlett
  4. Ser ut som et flott sted å tilbringe høstferien dette her :-)

    SvarSlett