tirsdag 1. oktober 2013

Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk


Mitt bidrag til Beates utfordring denne tirsdagen er den helt ferske boken Det henger en engel alene i skogen. Samuel Bjørk er et pseudonym, og jeg blir som alltid veldig nysgjerrig på hvem forfatteren egentlig er, alt jeg vet er at han er norsk. Jeg gleder meg til å ta fatt på denne boken, på torsdag når jeg skal fly sørover til Italia på høstferie.

En seks år gammel jente blir funnet hengt i et tre i Maridalen utenfor Oslo. Hun er iført en dukkekjole, har en skolesekk på ryggen og en lapp rundt halsen der det står «Jeg reiser alene». Politietterforsker Holger Munch blir satt på saken. Han får i oppdrag å lokalisere et menneske med helt spesielle evner, en venn og en tidligere kollega, den unge politikvinnen Mia Krüger. Hun har brutt all kontakt med omverdenen, og befinner seg nå alene på en liten øy utenfor Trøndelag.


Holger Munch er en av landets beste. Mia Krüger ønsker å ta sitt eget liv. Den lille jenta i treet blir en slags forløsning for dem begge. De returnerer til den spesielle etterforskningsenheten i Oslo de tidligere har vært en del av, fast bestemt på å løse dette mysteriet. De vet lite og ingenting om hvilket mareritt som skal møte dem. 

denne siden byr forlaget på det første kapitlet.

Det er flere som har hatt denne på vent, men hvis du vil lese en omtale av boken kan du klikke deg inn på Bokelskerinnen  eller Bokbloggeir, de har skrevet flotte anmeldelser.

14 kommentarer:

  1. Ja,denne ser jeg frem til å lese samt at det hadde vært moro å visst hvem forfatteren er. Blir ikke bibliotek på meg i kveld, etter at ungene lå syk i forrige uke er det nå mor sin tur men vi får til noe senere. Så herlig det høres ut med en Italia tur, du må ha en riktig fin tur om vi ikke blogges før det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Søren og, hadde gledet meg til å treffe deg. God bedring, du får kose deg med blogginnlegget mitt :)

      Slett
  2. må si eg klør i fingrene etter å lese denne :D

    SvarSlett
  3. Denne boken virker spennende og skal absolutt leses :) Arh, Italia du, jeg vil også! Det blir nok deilig :)

    SvarSlett
  4. Høres jo helt herlig ut med Italia tur nå på høsten! Er også nysgjerrig på hvem forfatteren er! Håper vi finner ut av det etterhvert. Har troa på at denne boken er veldig spennende! Ser du leser En bønn for Venezia, må huske å få tak i den boken!:) Har så lyst på den!:) Kos deg masse med boken og god tur til Italia!, sånn i tilfelle du reiser veldig snart:) Kos deg!!!:)

    SvarSlett
  5. Spennende tips, og det er notert. Ha en flott tur, og en fin tirsdag :-)

    SvarSlett
  6. Denne boka har jeg siklet etter ganske lenge. Syns plottet er såpass spesielt at jeg er meget nysgjerrig. Har i lang tid vurdert å bestille meg denne. Så vi får se:)

    SvarSlett
  7. Denne har jeg lest om på flere blogger. Høres både spennende ut og uhyggelig ut

    SvarSlett
  8. Denne skal jeg også få lest snart, den virker spennende :) Lurer på om det egentlig er en kjent forfatter...

    God tur til Italia :)

    SvarSlett
  9. Og på min blogg kan du lese min anmeldelse ;) Gled deg. Den skuffet ikke. Terningkast 6 både her og der. Firer hos meg, men jeg er jo litt i overkant kritisk om dagen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du ga beskjed, jeg linket til deg også :)

      Slett
  10. Håper du liker den du også.

    SvarSlett
  11. Kan sjå ut til å bli ein kommande favoritt for fleire denne. Kan det vere ein kjend krimforfattar som har skrive den tru - eller ein beskjeden sauebonde frå Smøla? Spennande, kos deg med boka og god tur :-)

    SvarSlett
  12. Jeg hadde bestemt meg for ikke å lese denne. Jeg syntes opplegget virka i overkant utspekulert, og da anmelderen i Adresseavisa gav boka en to'er i går, var det LETT å holde seg til det standpunktet!
    Ønsker deg en uforglemmelig tur til Italia!

    SvarSlett