mandag 1. september 2014

Oppsummering av lesemåneden august

Bestemor og bestefar sine trær på Snåsa bugner av epler - nå er det høst!
Og derrrrr var sommeren over dere! Jeg har heldigvis to helgeturer og en lang høstferie å se frem til, så jeg skal nok overleve vinteren dette året også. Det ble som vanlig lest en del, og jeg har skrevet om alle bøkene. To av omtalene er ikke postet ennå, men hold på hatten for omtalen av Du skal lide kommer på lanseringsdagen 4 september!

Fire bøker har fått høyeste score på terningen, men jeg har også lest noen bøker som ikke har slått an. Med bokhøstens frukter lett tilgjengelig har det ikke blitt til at jeg har dyrket mine egne utfordringer denne måneden. Engelsk har jeg ikke lest, ingen 1001-bøker, ei heller noveller (skjerpings) men jeg har lest tre bøker på nynorsk, hvorav to har fått en sekser. Når det gjelder Bokbloggerprisen har jeg i august lest 10 norske utgivelser av året, og er nå oppe i 41 totalt, noe jeg er veldig fornøyd med.
  1. Gaute Heivoll - De fem årstidene - 4
  2. Jojo Moyes - Den ene pluss en - 6
  3. Ida H. Høyer - Unnskyld - 6
  4. Kim Fay - Den tapte historien - 3
  5. Kari Nygaard - Reisen til Bella Coola - 4
  6. Tor Åge Bringsværd - Tambard får en ny venn - 4
  7. Katherine Webb - Det forbudte barnet - 5
  8. Paolo Giordano - Menneskekroppen - 3
  9. Lars Mæhle - Linnès dystre lærdom - 5
  10. Tatiana de Rosnay - Den andre historien - 3
  11. Anna Gavalda - Billie - 5
  12. Nathan Haddish Mogos - Mottaket - 3
  13. Sofia Nordin - Ett sekund om gangen - 6
  14. Ruth Lillegraven - Manilahallen - 6
  15. Anne B. Ragde - Jeg har et teppe i tusen farger - 5
  16. Wolfgang Herrndorf - Tschick Adjø, Berlin! - 4
  17. Ida Løkås - Pappa er et postkort - 2
  18. Mona Høvring - Camillas lange netter - 4
  19. Gøril Emilie Hellen - Veien over klippene - 4
  20. Frode Eie Larsen - Du skal lide - 5
Håper alle kjente og ukjente bokormer er fornøyd med lesingen i august, jeg gleder meg til å lese oppsummeringer som måtte dukke opp :)  

11 kommentarer:

  1. Fint bilde av epletreet til svigers! Du er bare helt rå med den lesingen din, du har lest dobbelt så mye som meg. Bøyer meg i hatten og det som er. Jeg har lest fem av "dine" og har begynt på den sjette- Du skal lide. 41 bøker til BBP 2014 er meget bra, Tine!:-) Super-Tine skal jeg begynne å kalle deg for. Gleder meg til å se ditt alltid så blide åsyn igjen neste tirsdag :-) Ha en fin lesemåned i september Tine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å nei, ingen Super-Tine da får jeg prestasjonsangst. September blir nok langt fattigere, siden jeg skal mye på tur. Gleder meg til tirsdag!

      Slett
  2. Eg er imponert. Imponert over mengde, tempo og variasjon. Og 41 av årets norske må vera "verdensrekord" - sjølv held eg på med den 14.
    Har ikkje lest nokon av desse 20, men har 'Du skal lide' på leseplanen i september. 'Reisen til Bella Coola' byrja eg på ein gong, men fullførte ikkje.

    SvarSlett
  3. Jeg fatter ikke hvordan du greier å lese så mange bøker og fordøye dem, mellom unger, turer, jobb, etc.. Racer-Tine.:) Epletreet var flott da- og at du har besteforeldre på Snåsa var nytt for meg, trodde mannen din hadde slekt der.. Så da er du litt trønder da?? Ser frem til flere av bøkene her; Lillegraven, Eie Larsen, B Ragde, Heivoll og Hellen. Har ikke lest noen av disse, men det er vel strengt tatt nesten bare nye bøker. Ha en fin uke.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok Sondre sine besteforeldre som bor på Snåsa, mine var ekte bergensere :) Ja det går unna med lesingen, prøver å sette bremsen på nå, sånn at ikke september skal se like travel ut :)

      Slett
    2. Hehe (ang lesebremsen) Du skal jo til Oslo og da skal vi sørge for at du blir sosial og ikke lesegal.;) Lese kan du gjøre hjemme-OK? Ok, da har jeg oppfattet rett tidligere da.. det er barnas farsside som bor på Snåsa.

      Slett
  4. Jeg blir helt svimmel jeg av den lange lestiaugust lista. Hvordan får du det til? For meg er seks sju bøker lest nok til at jeg er stolt og feirer (med å kjøpe bøker selvfølgelig :) )

    SvarSlett
  5. For en lesemåned. 20 bøker. Det er imponerende. Av disse har jeg bare lest reisen til Bella Coola og Den andre historien

    SvarSlett
  6. Du er ikke sann! For en leseliste i august! Og her er det mye bra, ser jeg. Flott foto fra Snåsa også. Ha en fin lesemåned i september, Tine.

    SvarSlett
  7. Det var jammen en skikkelig lang liste! Du har fått lest kjempemye. Og mye bra og ser det ut til! Flere av bøkene står på min leseliste, så jeg får ta dem for meg etterhvert :-)
    Ønsker deg en god dag, Tine!

    SvarSlett