tirsdag 2. juli 2013

Hevneren av Jan-Erik Fjell - boken på vent denne tirsdagen

Hevneren kommer ut i august, men jeg har vært så heldig å fått et eksemplar tilsendt av Juritzen forlag. Sammen med denne lå det fire andre bøker som kommer ut til høsten, så nå er det bare å kjøre på.
Juritzen lokker samtidig med kakefest. For å få blautis må jeg sende inn et bilde av meg selv som viser hvilken av disse fem bøkene jeg valgte å lese som den første.
Det ble som dere sikkert skjønner:
Hevneren av Jan-Erik Fjell.
Jan-Erik Fjell gir nå ut sin tredje bok om kriposetterforskeren Anton Brekke. Først kom Tysteren så Skyggerom, hvorav jeg har lest den første og ga den en 5`er. 
Hvorfor jeg ikke har fått med meg Skyggerom, vet jeg ikke, men det er grunnen til at Hevneren må vente et par dager til. Skyggerom ble kjøpt inn i ettermiddag, og jeg satt pal i 200 sider, dette var spennende greier!

De andre bøkene jeg fikk, som også kommer til høsten er:
Monarkenes flukt av Barbara Kingsolver
Snø på hennes ansikt av Thorstein Thomsen
Porselenspiken av Gunn Marit Nisja
Bienes død av Lisa O`Donnell



Har du en bok i hyllen din som venter på å bli lest? 
Ta gjerne en titt på bloggen Beates bokhylle, der finner du flere lesetips
du kan ta med deg på sommerferie.

13 kommentarer:

  1. Har lest - og likt - Tysteren og Skyggrom. Hevneren skal lesast - ein gong.
    Ha ein strålande dag :-)

    SvarSlett
  2. Se der ja,tenker den bløtekaken frister!Fint bilde! Kanskje jeg skulle gjort noe lignende neste uke? Jeg vant skyggerom for en tid tilbake og skal kjøpe meg Tysteren og lese disse først så det tar en stund før Hevneren blir lest. Tror jeg går for porselenspiken først.

    SvarSlett
    Svar
    1. Glemte å si at jeg tar gjerne i mot tips til engelske bøker, jeg har noen liggende det er ikke det, men kanskje jeg trenger en ny for å komme i gang. Så kanskje de andre blir lest fortløpende etterpå...

      Slett
  3. Denne pakken har jeg også fått og den skjøv tilside noen bøker jeg hadde tenkt å lese i sommer :-) Nå ble det enda vanskeligere å velge hva jeg skal lese. Som regel tar jeg med meg for mange bøker på ferie. Alltid med håp om å få lese så mye. Men man må o prøve :-)
    Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
  4. Hehe, bløtkakefest for oss også? Leste det som det var i bokhandelen jeg, så jeg tenkte jeg kunne starte en liten bokhandel for anledningen, hehe..
    Har ikke lest noe av Fjell, men har bøkene hans..dvs den andre ga jeg bort før jeg fikk lest den. Dumt?
    I denne pakken har jeg valgt Porselenspiken først.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har brukt dagen på Skyggerom, og gleder meg vilt til å fortsette med Hevneren.
      Vinner jeg kake får jeg invitere alle bokbloggerne i omegn :)

      Slett
    2. Det er bare 30-40 mil fra Valdres til Bergen så da kan jeg jo kjøre en tur- eller ta toget fra Hønefoss.;)
      Spennede at bøkene til Fjell er spennende.. må vel gi dem en sjans.:)

      Slett
  5. Har ikke lest noe av denne forfatteren ennå. Kos deg med boka/bøkene:)

    SvarSlett
  6. Har ikke lest noe av forfatteren. Prøvde å låne bøkene hans i påsken på biblioteket, men alle var utlånt.

    SvarSlett
  7. Disse bøkene av Jan-Erik Fjell har jeg ikke lest, men når de er så spennende som du sier skjønner jeg at det er på tide!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er nesten glad jeg skal på jobb i morgen, så jeg ikke blir sittende en hel dag med Hevneren også. Har forresten gjemt den nederst i kofferten, for jeg har en annen bok jeg bare må lese litt mer i før vi reiser (Mer fordi den er tykk enn for den er spennende)

      Slett
  8. Ok, jeg skjønner at jeg må føre en ny forfatter på lista mi! Takk for engasjert tips :) Og jeg tror jeg bor nært nok til at jeg kan komme på kakefest :D
    God sommer :)

    SvarSlett
  9. Stilig med bilde!:) Har lest tysteren og den likte jeg kjempegodt, har planer å lese denne og bok nummer to. Liker forfatteren, skriver god krim:) Kos deg med boken!

    SvarSlett