onsdag 23. oktober 2013

Helvetesuken: Dag 3 onsdag

Sitter du i nettet? I dag handler det om tidsklemma
Dag 3 bø på utfordringer i forhold til tidsskjemaet i boken. Jeg skulle direkte fra jobb på teatermarathon. Dvs. jeg hadde to teaterstykker på planen, og returen til heimen var ikke i tide til "leggetid" kl. 22:00. Trening ble også en utfordring siden ettermiddagen var fullpakket, så den deilige meditasjonstiden min rett etter jeg står opp ble byttet ut med en drøy times powerwalk i nabolaget. Og når skulle jeg få tid til å lese kapitlet om torsdag?

Onsdagens fokusområde er Hvordan strukturere hverdagen optimalt?

Det handler altså om Time management, så det heter på utenlandsk, eller tidsstyring. Her kommer mitt ønske om å slutte å prokastinere inn. I boken påstår han at undersøkelser viser at det er mange mennesker som sliter med det samme problemet. Det er jo en trøst, men det hjelper ikke meg. Jeg var klar for å lære hvordan jeg skal få ting gjort og ikke bare tenke på det. Her handler det altså om vår tids folkesykdom "tidsklemma" og disponering av tid, og jeg fikk mange gode tips til hvordan jeg kan forbedre meg.

   - Noen bruker livet sitt på å bygge et industrielt imperium, nå sitt beste i en idrett, skape et harmonisk hjem eller hjelpe andre - andre bruker livet sitt på å finne på unnskyldninger.

Det var artig å sitte på kvelden om tirsdagen å lese kapitlet om tidsstyring, når jeg så frem til neste dag som egentlig var veldig travel. Her er det masse å lære, og jeg har lyst å referere hele boken, men får nøye meg med å hviske: dette er en gullgruve!!

Dag 3 av helvetesuken:
05:00 Stå opp og gå ut på tur, da var treningen unnagjort
06:30 Drikke te etter en deilig dusj
07:00 Gå til jobb, lese torsdagskapitlet i lunchen!
15:30 Gå fra jobb og på teatermaraton
23:00 Endelig til sengs, litt etter planen

Jeg gru-gleder meg til torsdag. Det blir en lang dag, jeg har ikke lov å ta bussen og heller ikke lov å være på sosiale medier. Jeg lurer meg nok til å legge ut et blogginnlegg om dagen, men holder meg unna fb denne dagen.

5 kommentarer:

  1. Er spent på denne boka og vurderer å skafffe meg den? Men tror du har mer disiplin enn meg ... Lykke til videre!!!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Anbefaler å lese boken, den er virkelig inspirerende.

      Slett
  2. Etter en sånn dag hadde jeg fått skikkelig trøbbel med søvnrytmen min .Går det bra med din?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sliter generelt med å få sove når jeg legger meg, så det blir litt lite søvn, siden jeg ikke sovner tidlig selv om jeg legger meg kl. 22:00. Spent å se om døgningen til i morgen gjør "underverker" :)

      Slett
  3. Fy flate. For et opplegg! Håper du overlever torsdagen også. Men ingen sosiale medier? Venter på livstegn i morgen, da:)

    SvarSlett