søndag 1. september 2024

Oppsummering av lesemåneden august

Bokhøsten er i gang, og jeg har allerede lest flere av bøkene som kommer ut nå i høst. Siden helgene tilbringes i en pitteliten campingvogn, så blir det smått med blogging i helgen, men vi får kommet oss ut på tur.

Dette har jeg lest i august:

  1. Mikael Ressem - Levende død - 4
  2. Miriam Stendal Boulos - Jeg kan ikke se mor noe sted - 4
  3. Melissa da Costa - Dagene som kommer - 4
  4. Malin C.M. Rønning - Det tolvte huset - 5
  5. Liza Ridzèn - Tranene flyr mot sør - 5
  6. Line Baugstø - Evil Grandma - 4
  7. Anne Lindmo - Min tur - 6
  8. Hilde S. Palladino - Den som bærer skyld - 4
  9. Jan-Erik Fjell og Jørn Lier Horst - Skriket - 4
  10. Liv Mossige - Eels have - 4
  11. Bård Torgersen - Ete jord - 4
  12. Pål Gerhard Olsen - Til margen - 4
  13. Else Kåss Furuseth - Else går til psykolog - 4
  14. Giuliano da Empoli - Trollmannen fra Kreml - 5
  15. Ketil Bjørnstad - Norefjell - 5
  16. Morten Byhring - Betonghjerte - 5
  17. Karin Fossum - I begynnelsen var mørket - 5
  18. Andreas Veie-Rosvoll - Store små eventyr - 5
Romaner: 10
Krim: 6
Sak: 2

Jeg liker egentlig ikke å lese bøker av "kjendisser" men Anne Lindmo imponerte med Min tur, jeg fikk skikkelig lyst å bli en spreking etter å ha lest boken hennes. Jeg vil også løfte frem Trollmannen fra Kreml, historien om V. Surkov, men også om Putin, veldig bra den også.

Kultur? ja, det har begynt, aller først med Harmonien og deres gratiskonsert i Nygårdsparken som nær sagt regnet vekk. Så var det tid for årets Shakespeare, utendørs det også, og igjen i høljende regnvær. Det tok ikke slutt før jeg besøkte Galleri Guddal i Rosendal i dag, og fikk se den fine utstillingen av Håkon Blekens verker.

Bergen Filhamoniske Orkester med filmmusikk i parken

En midtsommernatts drøm i øs pøs regnvær

Nå i september blir det noen forlagsmøter og litt av hvert annet på kulturfronten. Leseplanen er som alltid styrt av hva som til en hver tid blir klart fra biblioteket, ellers er det innfallsmetoden som gjelder. 

God leseseptember alle sammen!

5 kommentarer:

  1. Om du ikke får blogget like mye i helgene, så leser du mye:) Og turlivet med campen må jo ha ført til mersmak:) Nyt det så lenge det varer:)

    Av dine har jeg lest Min tur, som jeg likte ganske godt og Koss Furuset. Fin den også:)

    Har Boulos, de Costa, Bjørnstad (nedlastet), Fossum (på pdf) , men papirbøkene blir alltid lest først. Eller kanskje unntak i dette tilfellet.

    Baugstø har jeg reservert på bib, fortsatt lang ventetid. Det er problematisk, hver gang jeg må vente lenge, har jeg ikke like mye lyst til å lese dem, for da har det kommet mye annet som frister. Og det ender med at de leveres tilbake, så vi får se.

    Ønsker deg en fin september Tine. Hadde håpet å se deg på Osterøy i år, har du vurdert det? Er som godt som utsolgt nå, men mulig med venteliste..

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser at campingen fort kan bli mindre gøy, hvis kroppen stivner til igjen, men akkurat nå går det fint. Foreløpig byr høstens mørke og kulde på nye utfordringer hver gang, men det er vi innstilt på.
      Opplever det samme med biblioteksbøker jeg venter lenge på, når de kommer er de ikke like interessant lengre.
      Kjenner at Osterøy fremdeles blir for intenst for meg, beklager Anita, kjekt å forstå at du gjerne ville møtt meg der <3

      Slett
    2. Synd det med Osterøy da. Skulle gjerhe ha sett både deg og Beathe der:)

      Slett
  2. Vi har lest like mange bøker i august, og jeg har lest to av dine denne måneden og har et par av dem på vent.
    Bloggingen er ikke alt, så det er nå kjekt å gjøre litt andre ting.

    Ha en fin leseuke, Tine så snakkes vi på tors :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy da! supert at vi ses på torsdag, gleder meg :)

      Slett