lørdag 31. juli 2021

Oppsummering for lesemåneden juli

Fire ukers sommerferie er over, og det er lesemåneden juli også. I fjor fikk vi ikke reise på den godt planlagte sykkel & badeturen til Peloponnes i Hellas, så gleden var stor da vi i år greide å gjennomføre planene, som alle var utsatt fra i fjor. Det ble lite tid til lesing den uken sykkelturen pågikk, men uken etter da vi koste oss i Tolo, ble det lest en god del. (reisebrev) Listen min ble i alle fall fin, og måloppnåelse mtp Anitas diktlesesirkel og Elidas 1001-lesesirkel står til gull. Med de tre klassikerne jeg lese i juli, har jeg lest 55 av de 66 klassikerne Janne Stigen Drangsholt anbefaler i boken sin, så kanskje jeg klarer å komme i mål før året er omme ☺


Dette leste jeg i juli: 
  1. Belinda Bauer - Exit - 5
  2. Monika Helfer - Pakk - 5
  3. Karin Fossum - Drepende drage Angrende hund - 6
  4. Tove Braathen - Marka - 5
  5. Manuel Pout - Faustine - 4
  6. Helene Flood - Elskeren - 5
  7. Trude Teige - Morfar pustet med havet - 5
  8. Terje Bjøranger - Kalifatet - 6
  9. Charlotte Brontë - Jane Eyre (klassiker) - 4
  10. Nirhmal Bramarchadi - Gnister i snø - (dikt) - 4
  11. Louisa May Alcott - Little Women - (klassiker) - 4
  12. Herman Melville - Moby Dick (klassiker) - 4
  13. Aasne Linnestå - Dagny - 6
  14. Niviaq Korneliussen - Blomsterdalen - 4
  15. Cecilie Enger - Det hvite kartet - 6
  16. Jo Nesbø - Rotteøya - (noveller) - 5
  17. Tove Alsterdal - Rotvelte - 5
  18. Beth O`Leary - Bare på besøk - 5

Romaner: 11
Noveller: 1
Krim: 5
Dikt: 1


Sommeren er min favorittårstid, men det er litt koselig med høst også. Som dere ser på nedre del av leselisten min, så har jeg begynt på høstens utgivelser. Bortsett fra nr 14, den NRL-nominerte fra Grønland, som jeg ikke likte så godt, så har alle høstens bøker falt i smak. Jeg gleder meg til å fortsette å lese nyheter og ikke minst klassikere. Hva er din neste bok ut?


Tusen takk til alle dere som besøker bloggen og kommenterer,
det betyr mye, stor klem til hver og en 🧡

4 kommentarer:

  1. Bra måloppnåelse og antall bøker lest. Jeg har hatt min labreste lesemåned i juli, med 7 bøker. Oppsummering i morgen. Har besøk i helga og vært på byen i dag, Olavsfest, matfestival, ølfestival etc. Har sett "Hundreogettåringen som stakk fra regningen" på Netflix nettopp. Klar for senga nå. Ha en god søndag:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott! da har du fått gjort mye annet gøy :) Herlig med Olavsfest, her i Bergen festes det for mye så vi holder oss unna folk nå. Frode så på film i går kveld, men jeg koste meg sånn med Bare på besøk, at jeg ikke greide å løsrive meg fra boken.
      Nyt søndagen Anita!

      Slett
  2. Du får lest mange bøker som vanlig. Vi har lest Morfar puster ... den likte vi like godt ser jeg, ellers har jeg det hvite kartet som en må lese bok. Ha en fortsatt fin søndag, jeg drar på ferietur nå, til Vestlandet, Bremanger osv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det ble litt lesetid denne sommeren :) Kos deg på Vestlandet, Bremanger skal være kjempefint :)

      Slett