tirsdag 20. januar 2015

Boken på vent hos meg denne tirsdagen er: Silo av Hugh Howey

Likte du Hunger games, er dette boken for deg. Boken som er solgt til 30 land og som har blitt en bestselger i alle land den har kommet ut. Filmrettighetene er solgt til FOX, så de som blir frelst har noe å glede seg til.  

Neste bok ut er altså en type bok jeg pleier å styre unna, men et par fristende bloggomtaler fikk meg til å bevege meg utenfor komfortsonen denne gangen.

I en ødelagt og giftig fremtid
eksisterer et samfunn 
i en gigantisk underjordisk silo. 

Verden utenfor er ugjestmild, utsikten dit er begrenset
- og å snakke om den er forbudt.
Men det er alltid noen som tør å håpe, noen som tør å drømme.
Det er de som er farlige, det er de som smitter andre med sin optimisme.
Straffen er enkel. De får det de ønsker seg: De får gå ut.

Forlag: Bazar
Utgitt: 19 januar 2015
Sider: 525

Boken fikk en 5`er av VG, og på bloggene Betraktninger og Mellom bokstablene kan du lese flotte omtaler av boken. Legg gjerne igjen lenke hvis du har skrevet om den! Jeg ble akkurat ferdig med Nøkkelmakeren i går kveld, og skal bare lese noen Amalie Skram noveller før jeg begynner på den, en gang i morgen. 
I dag blir det langdag og trening før jeg får inntatt posisjonen i lesestolen. 
Ha en super tirsdag dere!


Vil du ha flere tips om godt lesestoff 
må du ta turen innom 
i dag.

7 kommentarer:

  1. Jeg har akkurat kjøpt nr 2; Shift til Kindelen. Marianne sa at nummer 2 var enda bedre, så da kan jeg jo ikke vente på at de skal oversette den til norsk. :-)
    Jeg håper du også vil like Silo. For meg ble menneskene så levende, og selv om de bor i sci-fi omgivelser, så er det menneskeskjebnene som er så sterke! :-) Ha en fin dag, Tine!

    SvarSlett
  2. Oooh, dystopi! Jeg elsker den sjangeren - gleder meg til å lese din anmeldelse av denne.

    SvarSlett
  3. Denne boka står på vent hos meg også. Hadde egentlig tenkt å gi den til sønnen min, men jeg tror jammen jeg må lese den selv først :)

    SvarSlett
  4. Har hørt mye om denne nå, og lest den gode anmeldelsen i VG.. Har enda Pilgrim på vent, så jeg tenker jeg venter også med å lese denne ..:) Kos deg i tirsdagen . Pst.. skriver du om Nøkkelmakeren snart? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. JepsiPepsi Anita. Jeg skrev om Nøkkelmakeren kl. 0630 i morges, herlig at du er spent :) Jeg leste Pilgrim i sommer, og er vel den eneste som ikke har likt den :)

      Slett
  5. Liker! Liker! Liker!
    Jeg ble sint og betatt og lei meg og glad under lesingen av Silo. Howey skriver så bra om mennesker og innimellom glemte jeg at det var en dystopi. Håper du vil like boka også, Tine!
    (og - den minner ikke om Hunger Games i annet enn at begge er en dystopier :)

    Håper du har en strålende tirsdag :)

    SvarSlett
  6. Denne har jeg lagt merke til. Høres spennende ut, selv om det er en sjanger jeg vanligvis ikke leser så mye av.

    SvarSlett