tirsdag 5. juni 2012

Årets julegave til lese glade bergensere: Nytt Litteraturhus i Bergen

I Østre Skostredet 5-7 var det tidligere sykkelbutikk. Det er lenge siden den stengte, og siden har der vært mye rart som jeg ikke har vært fristet til å besøke. Det siste året har det kommet masse lyder fra huset som vitner om oppussing. I dag fikk jeg øye på denne plakaten, og kom med en liten innvendig yoho...
Litteraturhus har det vært snakk om lenge. Og som alltid i Bergen, går diskusjonene høyt og lenge om hvordan tingene skal være. Finansiering og driftsbudsjett er rene innsamlingen, og Sparebanken Vest, Trond Mohn, BKK, Norsk Kulturråd og selvfølgelig fylkeskommunen er med på spleiselaget. Jeg gleder meg til Litteraturhuset åpner!

1 kommentar:

  1. Så spennende. Har også fått med meg div diskusjoner, men ikke at det faktisk skjer noe. Kjempebra :)

    SvarSlett