lørdag 2. juni 2012

Når helgene blir myyyyyyyye travlere enn ukedagene

Barnehagen jeg jobber i er i streik. Det vil si de fleste streiker og 5 stykker er igjen. Vi har hatt tilsynsordning, dvs. at barna kan komme mellom 10-14. Resten av dagen går med på forefallende arbeid, som det heter så fint. Dette betyr lange dager med kun "overvåking", så det var godt at helgen kom, så jeg kunne få opp tempo litt.
Lørdagen startet med å kjøre Frode til Grieghallen, starten på årets Bergen - Voss løp. Området rundt var spekket med biler som satte av sine håpefulle syklister, alle sjåførene smilte til hverandre, mens syklistene selv var mer fokusert. Bjarne har lagt ut en greie på nettet hvor vi kan følge syklistene hele veien. Frode sykler med ham, så hvis jeg hadde hatt tid, kunne jeg sittet her og fulgt med ham hele veien.
Sondre spiller to fotballkamper i dag, og han må klare seg uten foreldre på tribunene nesten hele tiden.
Jeg går innom Myrdal og ser første omgang av første kamp før jeg busser til byn for å fotografere litt, møte mamma og gå på lørdagscafè på DnS.
Etterpå er det full fart hjem, for å sette meg i bilen og kjøre til Voss for å hente Frode.
Han kunne tatt toget hjem, men da må han vente 4 timer på Voss, og jeg syns det er bedre med restitusjon hjemme enn på en plen på Vossevangen.
I morgen er det jo på `an igjen med 7 fjellstur for Frode og Sondre, og jeg holder frem med taxivirksomheten min. Da skal de avgårde kl. 05:50 for å få en start med færrest mulig mennesker.
Jeg skal ikke gå 7 fjell i morgen, pga. mine kronglete knær som ikke holder ut så lenge, men jeg skal gjøre en innsats for felleskapet, og klippe kort på Sandviksfjellet fra 16:00 - 22:30
Liker du å ha det travelt i helgen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar