søndag 27. februar 2011

Regnvær + barnefri = kino for de voksne

Vinterferien er i gang, og siden vi ikke skal reise før på torsdag, trør mormor og morfar til som barnepassere på mandag. Siden både Frode og jeg går på jobb kl. 0600 på mandag, så skal Sondre på overnatting. Kvelden er følgelig fri, og vi benytter sjansen til kinobesøk. Denne gangen klarte vi ikke å bli enig om film. Frode ville se Coen brødrenes siste film True Grit, som er en cowboyfilm. Jeg har ramlet inn på Ethan & Joel`s filmer før (to ganger tilfeldig valgt film i London), så jeg vet hva de serverer. Selv om filmene er lite forutsigbar og også spekket med humor, er jeg ikke glad i mye skyting og ikke er jeg særlig fan av western`s heller.
Filmen jeg har valg meg er den mexikanske filmen Biutiful, med Javier Bardem i hovedrollen. Han så jeg i London i Coenfilmen "No country for old men". Filmen varer i 2,5 timer og har 15 års grense grunnet med: "En gjennomgående mørk stemning samt sterke og realistiske skildringer av døde personer". Får ha lommetørkle som selskap i kveld...
Filmen var supergod. Plassert i Barcelona, men et helt annet miljø enn det vi finner når vi trasker opp og ned La Rambla. Historiene er mange, men spunnet rundt den dyssfunksjonelle familien til hovedpersonen. Den satt i lenge denne her...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar