tirsdag 8. februar 2011

Mandelbrød 3 karber pr. skive

Som lovet i går har jeg i dag forsøkt Superlivsstil`s oppskrift på mandelbrød. Jeg halverte Anitas oppskrift siden jeg ikke hadde mer mandelmasse, og strøk massen utover 1 bakeplate, så de ble gjerne litt tynnere enn hennes.
En tur til helsekosten er påkrevd før du forsøker deg på denne, men min lokale hadde alt jeg trengte.
5 dl mandelmasse (rester fra mandelmelk)
1 ss fiberhusk
2 ss kokosmel
1 ss kikertmel
1,5 dl solsikkefrø, sesamfrø, linfrø
1 dl havregryn
0,5 ts himalayasalt
1 ts bakepulver
1,5 ss kokosolje
3 egg
1,5 dl vann
Bland alle de tørre ingrediensene, frøene og mandelmassen. Visp sammen egg, vann og kokosolje, bland det sammen med det tørre.
Ha blandingen ut over en stekeplate, stryk den ut med en slikkepott så den legger seg jevnt over hele platen. Bruk pizzahjulet og del den opp i ruter. Stek ved 180 grader, varmluft, i ca. 30 min. Kan oppbevares 3-4 dager, eller fryses ferskt og tas opp i porsjoner.
Jeg delte brettet 3x7 og fikk 21 biter, da blir det 3 karbohydrater pr. skive.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar