søndag 14. februar 2010

Atter en nydelig helg på fjellet

Lørdag morgen på Kvamskogen, og Sondre står og tripper for å komme seg i trekket. Det er kaldt og vi venter til 11:00 før det er oppi 15 minus. Solen tar godt i Aktiven og de får en fin dag i trekket. Jeg trekkes opp sammen med dem og får meg en lang skitur med sol og knallblå himmel innover dalen. Etter å ha rent ned og gått over vannet hjem til hytten, kan jeg sitte i solveggen og kose meg med en bok før Frode og Sondre kommer. Frode tar seg en trimtur mens Sondre og jeg hører på Nifse Nella på hytten.
Søndag er det like kaldt om morningen, men vi tar trekket opp kl. 10:15 og gir oss i kast med fjellet. Vi holder mot venstre etter Aktiven og tråkler oss oppover fjellsiden. Den oppkjørte løypen forsvinner, og etter hvert forsvinner andre løyper også, men vi har sett oss ut hvor vi vil, og kaver oss videre. Fiskebein bratt oppover i 40 cm. løs snø er knalltungt, men verdt alt strevet for den vidunderlige nedkjøringen vi fikk til Øvre Steinkvanndalen etterpå. Så var det bare å legge i vei mot bilen. 12 km. på 2,5 time ga en nydelig tur, selv om det skyet over da vi snudde nesen mot solen og returen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar