lørdag 21. juli 2018

24 in 48 Readathon - lesemaraton for oss bokelskere

Dette maratonet er dårlig forberedt fra min side, siden det var Beathe og Elidas innlegg av i går kveld, som sparket meg i gang. Siden jeg er sammen med familie og venner på en heller aktiv ferie i Tyrkia, antok jeg at jeg kun ville være med i starten og heller ta en DNF etterhvert, men nå har jeg fått lest så mye i dag at jeg føler at jeg er "all in".

På min splitter nye Kindle leser jeg bok nummer to i Grønland-trilogien til Kim Leine. Rød mann/Sort mann er fengende til tusen, så jeg har nesten litt problemer med å legge ned maskineriet og lese litt i en av de to andre bøkene jeg hadde planer om å lese.


Nå skal jeg derimot ned til bassenget en tur, så da blir det lyd som gjelder (i solstolen). Jeg har kommet til tredje bok i trilogien om gutten av Jon Kalman Stefânsson, Menneskets hjerte, så da beveger jeg meg fra Grønland til Island. Heldigvis er bøkene veldig forskjellige, til tross for den tilsynelatende likheten i miljø og tidsepoke.

Veldig behagelig måte å lese på :)

Hønemor i hagen var allerede i gang med frokosten kl. 07:00

Har også lagt frem den eneste papirboken jeg har med til Tyrkia, Gaute Wicksanders krim Liket i Slottsparken. Denne boken hadde jeg ganske lave forventninger til, helt til Åslaug la ut en omtale av boken, som pirret nysgjerrigheten min.

Island ved bassenget - store kontraster

Lykke til med lesingen i dag, til Ingrid Petrine, Beathe, Elida og alle dere andre som leser i dag, legg gjerne igjen et hallo, kjekt å vite hvem jeg leser med i dag ☺😎☀


Søndag kl. 07:30 Jeg har deilige dager, smetter ut av sengen, koker vann til kaffe og tusler ut på balkongen hvor det er strålende sol og 30 varmegrader. Bjørnebok la ut en omtale av boken jeg skal lese i dag, og siden han var ganske uenig med Åslaug ble jeg nysgjerrig. Hopper i det, og skal å bade kl. 10:00 så det blir to 2-timers økter på meg i dag.

Heldigvis fant vi roen i badeanlegget i dag, så det ble en ekstra leseøkt i solsteiken. Kan oppsummere sommerens lesemaraton med 12 timer lørdag og 6 timer søndag - ikke helt i mål, men absolutt "innafor" på en hektisk feriehelg.


5 kommentarer:

  1. Så gøy at du er med, Tine! Eg skal nå ta ein pause og løpe på butikken og vie resten av ettermiddagen og kvelden til lesing :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Pause må til, uten mat og drikke osv... Har vært ved bassenget litt nå, men det ble små dukkerter og rett tilbake til lydboken igjen :)

      Slett
  2. Helt herlig at du kastet deg med,Tine! Fine bilder, må være bedagelig å være i varmen, her er det overskyet i dag så det blir innelesing her.Eg kjem att!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt når tilfeldighetene er på rett side :) Kos deg med innelesing, her har vi skimtet noen skyer i det fjerne, men temperaturen går ikke under 30, så utelesing fungerer helt fint :) Nå blir det litt sosialisering her, så jeg kommer sterkt tilbake i morgen :)

      Slett
  3. God morgen!:-) Da blir det spennende å se hvilken side du havner på når du har lest "Liket i slottsparken", jeg har også fått boken men tviler på at den blir begynt på i dag. God lesing før og etter bade-date :-)

    SvarSlett