torsdag 7. april 2011

Omelett uten snuproblemer

Når jeg skal lage en omelett til fire personer med mye godsaker i, er det alltid en stor utfordring å få snudd denne. Dette problemet er løst etter jeg begynte å lage omeletten i stekeovnen.
Først brukte jeg min nye mandolin og raspet elegant opp gulrot og hodekål.
Deretter smeltet jeg 1 ss kokosolje i paiformen inni ovnen, mens jeg pisket sammen
3 egg og 2 dl fløte. Spice det opp med salt,pepper og chili explosion. Vend røren rundt grønnsakene og svipp det nedi paiformen. Strø over litt ost.
Stekes på 200 grader i 20 minutter. Fix ferdig omelett, passe stekt på begge sider, uten snuopperasjon :)
Du syns kanskje 1/4 omelett er litt lite, men når vi spiser så masse rå mat som vi gjør så trenger vi bare et lite "tøtsj" av noe lunkent på talerkenen.
Jeg spiste biten min med mungbønnspirer (selvspirete) alfalfaspirer, bokhvetekrønsj, oliven, og cherry tomater.

1 kommentar:

  1. først brukte jeg min nye mandolin så raspet jeg elegant og gullerøttene

    SvarSlett