søndag 10. januar 2010

Blue blue sky - Veten på en vinterdag

Veten har glittret i solen de siste ukene, og lokket på besøk. I dag satt vi i stuevinduet og fulgte med, og 09:55 skinte solen på Veten. Frode og Sondre ville på Gullbotn og legge bak seg noen kilometer, mens jeg tok turen til topps. Det var mange som hadde gått siden siste snøfall, men ikke noen forran meg i dag, for utsatte steder var sporene blåst igjen. Det var vidunderlig vakkert å se Veten i vinterskrud. Vi er vant med å ha fjellet for oss selv, siden vi ofte går på mystiske kommunetopper, men å ha Veten for seg selv det har jeg ikke opplevd før. Ikke før jeg var på vei ned igjen mot Sæterstølen møtte jeg folk. Da jeg kom hjem etter 3 timer, var gutta allerede hjemme, etter å ha gått 10,5 km. i løypene der oppe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar