mandag 4. januar 2010

Bikinisesongen nærmer seg...

Endelig har solen snudd og vi går mot lysere tider. Jeg har ikke sett tegn til det ennå, og med den kulden vi har for tiden, går jeg rundt å fryser enormt. Prøvde å google litt om det kunne ha med mitt lave blodtrykk å gjøre, men det slår jeg fra meg. Fant heller ut at det kan ha med slankingen å gjøre. Prøveprosjektet jeg startet i begynnelsen av desember, ble utvidet og jeg er fortsatt i gang med Skaldeman`s opplegg for vekttap. Jeg bestemte meg for å ta av 7 kilo, og har ved inngangen til det nye året 2 igjen. Litt asosial ble jeg jo når jeg ikke skulle ha alkohol eller julekaker, men jeg har ikke hatt problem med det selv. Når blodsukkeret jevnes ut så slipper en "suget". Når en spiser fett til måltidene i stedet for karabohydrater så blir en mett lenger, og klarer seg fint til neste måltid. Jeg har ikke hatt problemer med å sitte ved siden av Frode når han gnafser i seg chips og julekaker. Å være i ketose er effektivt, men kan umulig være sunt i lengden, da en ikke spiser frukt og nesten ikke grønnsaker, så når trivselsvekten er nådd skal jeg tilbake til "normal" kost. Da er det viktig å ha tømt kjøleskapet for Creme Fraishe, kremfløte og Sæter rømme, og erstatte det med grønne grønnsaker. Jeg skal forsøke å ikke innføre brød, poteter, ris og pasta igjen, også frukten skal få hvile, mens litt bær skal jeg unne meg til frokostens yoghurtnaturel.
"Ketoseslanking" er ikke noe en kan gjøre litt av og på. Det tar 2 uker å komme i ketose, og ett tygg av en bolle til å ramle ut igjen, så det er viktig å holde fokus og ikke tillate seg noen glipper. Ketosesticksen er et kjempe hjelpemiddel, for å se hvordan en ligger an. I går falt jeg lykkelig i staver over den flotte knall lilla flekken på sticksen min, nyttårshelgen var overstått og jeg var til de grader i ketose :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar