mandag 24. desember 2018

God jul

Årets julefeiring er et skikkelig samarbeidsprosjekt. Pappa tar ansvar for pinnekjøttet, mamma lager "kollerabistappe" lillesøster tar med bayonneskinke og gubben fixer breiflabb. Han har også laget deilig karamellpudding, datteren i huset lager fruktsalat mens jeg rørte sammen multekrem av multer som svigers plukket i høst.
Før Sølvguttene erklærer julen for startet skal vi gumle litt pavlova for å feire at yngste gutt i familien blir 17 år i dag.

Julekort fra Gunvor Rasmussen som jeg ikke fikk meg til å sende


Håper din julekveld blir akkurat 
sånn som du vil ha den.
Riktig god jul!

6 kommentarer:

  1. God jul til deg og dine!
    Flott organisert jul , slik skal det være!

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul Ingun, håper du også har vært flink å delegere og får en fin kveld :)

      Slett
  2. God jul, Tine! Hjå farmor er det pinnekjøtt som rår, men eg kunne like godt vore hjå deg og åte skinke og breiflabb :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul Elida! Før spiste vi alle pinnekjøtt, nå er det mer "alle får sin egen favoritt", så da blir det sånn :) Duften av pinnekjøtt må vi ha i huset, selv om vi ikke spiser kjøtt.

      Slett
  3. Så kult kort,jeg forstår godt at du ikke klarte å sende det fra deg! Måtte google kunstneren og hun hadde mye fint :-)
    Høres ut som dere har planene klare for dagen og at dere skal kose dere er det ingen tvil om.
    Her er vi noe forsinket i dag så jeg skal snart lage julegrøt med mandel før jeg setter på pinnekjøttet. Vi hadde alltid multekrem når jeg vokste opp men gikk over til riskrem når jeg flyttet for meg selv.

    Ønsker deg og dine en riktig fin julefeiring,Tine! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gunvor ja, hun har mye fint, du må gå inn i utsalget hennes på Bryggen neste gang du tusler rundt i byn.
      Forsinket gjør da ingenting på en dag som denne, vi skal jo ikke rekke noe :) Riskrem er også godt, vi hadde det i barndommen, men etter Frode kom inn i familien med sine deilige multer, så er det blitt favoritten.
      Ha en super kveld med dine Beathe :)

      Slett