fredag 21. desember 2018

Vintersolverv - hold fast kl. 23:23 snur solen!

Endelig, solsnu mot lysere tider er den beste dagen hele året. Jeg er klar for lysere tider, og ser frem til dagen da vi legger merke til at det blir litt lysere for hver dag. I mellomtiden får en glede seg over innekos og familiehygge, to ting jeg er så heldig å oppleve i masse av.

Jeg har kost meg med juleheftet Ren poesi i kveld, et hefte som åpner med Ruth Lillegravens herlige dikt Jul, trass alt.



I dette juleheftet var det mange dikt å kjenne seg igjen i, og et par riktig så underholdende noveller, en skrevet av Johan Harstad (en favoritt...). Liker du å synge, finner du tekster til melodiene Have Yourself a Merry Little Christmas, In the Bleak Midwinter og All I Want for Christmas Is You, så her er det bare til å rense sølvstrupen. Julesangen som alltid får frem det våte i mine øyne er Nordnorsk julesalme skrevet av Trygve Hoff, så neste gang jeg har huset for meg selv skal jeg finne frem melodien og synge med.

I diktjulekalenderen som er forfattet av Kristian Bergquist, kan en den 21 desember lese dette tankevekkende lille diktet:

Noen 
ganger
skriver jeg
mayday
og 
andre 
ganger 
meg, deg 


Herlig ikke sant? Juleheftet Ren Poesi er ikke bare for deg som leser dikt, dette er god underholdning som passer for de fleste, så jeg anbefaler det gjerne videre.

Ønsker alle som er innom en fin juleinnspurt 


3 kommentarer:

  1. Jippi! Nå går det mot lysere tider.:)
    Og Poesijuleheftet er bare såå bra!

    SvarSlett
  2. Hver dag vil det bli lysere <3 ønsker deg en god jul :)

    SvarSlett
  3. Juleheftet ligger klart, og nå går det mot lysere tider......herlig!

    SvarSlett