fredag 12. mai 2017

Åpningen av KODE 1 den 23 mai

Tidligere i vår ble jeg medlem av KODE kunstklubb, og får derfor anledning til en privat omvisning i KODE 1, dagen etter nyåpningen 23 mai. Den store åpningen etter rehabiliteringen av "Permanenten" er åpen for alle, og det blir sikkert en folkefest når selveste dronningen skal være en av utstillerne. Mange er skeptiske til at H.M. Dronning Sonja og hennes kunst har fått æren av å være først ut i Kunstmuseene i Bergens nyåpning av Permanenten, men jeg tenker vi trenger et sånt trekkplaster for å få folk inn i museet, så jeg ønsker henne velkommen!


4 kommentarer:

  1. Flott med åpning av kunstmuseum! Og Dronning Sonja bør så absolutt kunne representere kunstnere der, mener jeg. Kunne tenkt meg å ta en tur dit en gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. En del mener at vi har så mange flotte kunstnere på vestlandet å ta av, at det er unødvendig å "importere" utenfra. Jeg tenker at det ikke skader å gjøre litt stas på vår flotte dronning, og jubilant, og samtidig bruke henne som trekkplaster. Er sikker på at folk som aldri har vært i kunstmuseene i Bergen nå vurder å ta turen :)

      Slett
  2. Jeg synes det er flott at hun får stå for åpningsutstillingen. Hn fyller 80 år og har gjort masse, vært en fantastisk ambasadør for norsk kunst og kunstnere ute i den store verden.Jeg har hedert Dronningen med et smykke i min serie om Kvinneskikkelser: https://ingunkleppan.blogspot.no/2013/06/dronning-soja-far-hederssmykket.html
    Jeg så til og med at hun hadde invitert noen kunstnervenner, som jeg også kjenner på slottsmiddagen, her om dagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Woao for et smykke, skal si du får det til. Gøy å lese om symbolikken du har lagt i smykket. Jeg gleder meg veldig til å se utstillingen hennes, og kanskje også henne i Bergen 23 og 24 mai :)

      Slett