søndag 24. desember 2017

God jul lesehester og annet godtfolk

Det er litt rart å ha julaften på en søndag. Dagen blir ekstra lang og ekstra rolig, noe som er utrolig deilig. Her i huset har vi også en 16-årsdag å feire, så gubben sto opp
kl. 0600 for å bake brød til bursdagsbrunch. Først må vi få unna en dose av hver våre lidenskaper, lesing, løping og spilling, så mens gubben er ute og løper nisseløp leser jeg bok, mens bursdagsbarnet trener fingertuppene sine.


Julaften blir litt spesiell i år, for det er første året siden jeg ble mor for 29 år siden at vi feirer jul uten barn. Lille, skjønne Oda var hos farmor på torsdag og pyntet juletreet sammen med tante Susanne, så vi har fått en dose julekos. Vi får glede oss til neste år når vi har barn i huset på julaften igjen :)


Frem til Sølvguttene synger julen inn klokken fem skal jeg lese og lytte meg gjennom to bøker. Jeg har avslutningen av en genser på pinnene, og skal få skylt opp den også før julekjolen må på.


Julekvelden tilbringes sammen med min mamma og pappa, vi koker pinnekjøtt til to og lutefisk til tre, og riskremen står allerede i kjøleskapet og venter.


Riktig god jul til alle som er innom på denne 
travle/rolige juleformiddagen 🎄🎅🎄

8 kommentarer:

  1. Stille jul her også før vi reiser på besøk til barnebarn i romjula.
    Mo Hayder kom i postkassa til jul :-)
    God jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å høre, kos deg med Ulven, du kommer til å bli litt borte vekk da tenker jeg :) Riktig god jul til deg og dine!

      Slett
  2. Stille jul her også, men det blir nok liv i romjula!
    God jul til deg!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at du får både ro og liv, sånn skal det være. Juleklem tilbake til deg Ingun :)

      Slett
  3. Det blir en relativt stille jul her også, men skal bort til besteforeldrene mine senere i dag. Mest "leven" var det når jeg skulle prøve og ta et bilde av katten som absolutt ikke ville ha nisselue på seg.

    God jul. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Katter er ikke alltid like samarbeidsvillige :) Riktig god jul, og kos deg hos bestissene :)

      Slett
  4. Svar
    1. Ja det var det (eller er det) I dag 2. juledag har jeg lesebonanza for meg selv. Begynte før 5 i morges og har ikke gjort noe annet enn å lese :)

      Slett