tirsdag 12. juli 2016

Vår aller første midnattssol - Midnattssolveien innerst i Morfjorden

Det ser mye mørkere ut enn det var, siden jeg knipset rett mot solen
Kvelden i går ble viet solen. Endelig er himmelen blå og vi fikk oppleve det vi kom hit for. Hytten vår ligger i Midnattssolveien, så alt skulle være lagt til rette for en fin opplevelse. Rett før midnatt tok vi med oss fiskestenger og prøvde lykken, mens vi beundret solen som sakte dalte ned mot horisonten.
Etterpå, i hytteveggen med sol i ansiktet ble det midnattsbobler til ære for solen.

Klokken er 00:30 og vi soler oss fremdeles!!!!!

8 kommentarer:

  1. Jeg misunner dere! Neste år vil jeg reise nordover også.... Faren min kommer fra Helgelandskysten. På øyene utenfor Nesna til Træna har jeg slekt og elsker lyset der.
    Ha flotte dager i Lofoten.

    SvarSlett
  2. Som vi sier i Trøndelag; det e bærre lekkert! Vi har ikke midnattssol her, men det er herlig lyst hele døgnet ennå. :-)

    SvarSlett
  3. Så herlig :-) Min første midnattssol fikk jeg på telttur i Finnmark. Ikke spesielt enkelt å sove, kan du si, men du så vakkert det var. Er fremdeles, ser jeg!

    SvarSlett
  4. Herlige bilder.:) Jeg sov på Eggum første gangen jeg opplevde midnattsol på land.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dvs jeg var ute og så på sola by night på en molo sammen med noen som fisket.

      Slett
    2. Vi kjørte forbi Eggum, tenkte selvfølgelig på Jan Eggum med en gang :) Det ser ut som vi får oppleve midnattssolen i kveld også

      Slett
    3. Herlig.:) Fint å kjøre innom Eggum hvis dere får tid. Fin skulptur der ute, og fin steinstrand.

      Slett