lørdag 23. juli 2011

Å finne tilbake til hverdagsrutinene

Etter tre uker på farten i inn- og utland er det ikke mye igjen av de gode rutinene som jeg normalt har i hverdagen. Det skal mye organisering til å holde seg hvete, sukker og melkefri gjennom en sommer med hotellfrokoster, restaurantmiddager og kokkelering på campinghytter. Når vi i tillegg skulle på 1-2 heftige fjellturer hver dag, så kommer ikke jeg meg utenom brødskivene.
Jeg merket raskt at jeg ikke var "flink", huden begynte å klø, magen begynte å produsere klinkekuler, leddene verket og det generelle energinivået sank drastisk.
Nå er det tid for gjenoppretting av både kosthold og knallform! Dagen i dag startet da vekkerklokken ringte kl. 08:00. (Kan ikke sove vekk de siste timene av sommerferien) Jeg gikk på butikken og handlet masse grønt. Deretter var det tid for trening, og på hjemvei handlet jeg med meg Acidophilus (for magen) og ny ladning med Selolje (for mage og knirkende ledd).
Etter dusjen laget jeg meg en juice av celleri, agurk og litt gulrot og hadde oppi Activated Barley, Aloe Vera x40 og Purely Greens. Det er ikke mye å bli "mett" på dette, så det er om å gjøre å holde seg i aktivitet, så jeg fikk med meg min gode venninne og vi tok oss en rask tur. Energien føltes allerede å komme strømmende, så kjøleskap ble vasket, vinduer gnikket og gulv støvsuget, før det var tid for salat. Deilig og grønn med bare litt tomat og hampfrø til å bryte alt det grønne. Jeg laget en guacamole til, av 1/2 avocado, og av den andre halve laget jeg sjokomouse som jeg skal ha til kvelds. Deilig belønning for en vell utført utrensning.
Men først en fjelltur (ja, jeg sa at energien var kommet tilbake) Jeg tok med meg en tom drikkeflaske og håpet å få fylt den med blåbær, men her i Bergen i de lavere fjellene er nok blåbærene oppspist, og de som var igjen var knøttsmå og litt bløte. Jeg får sette min lit til gutta boyz når de kommer hjem fra Snåsa.

1 kommentar: