onsdag 11. april 2012

Treningsiver kom til meg, her skal du hvile finne

Etter påskeferien følte jeg meg veldig klar for å trappe opp treningen noen hakk.
Jeg regnet med støtte fra gode venner som tørr-vær og lange lyse ettermiddager, men den gang ei.
Vi har ikke kommet mange dagene inn i etter-påske-uken før jeg må innrømme at treningsiveren er sporløst forsvunnet.
Heldigvis har jeg fått selskap av gemalen på matfronten, for han har også gått over til lavkarbo, så hvis det er en av oss som skal teste ut Bjørn Ferry`s teori med hardtrening og lavkarbo, så må det bli Frode.
De evindelige tre kiloene som hopper på igjen hver gang jeg ikke er "superflink", er tilbake. Jeg gir meg ikke og har som mål å ha ristet dem av før Londonturen 16 mai. Jeg vet at de da vil hoppe på atter en gang, men det får så være.
Sist jeg skulle i ketose tok det litt over fire uker før jeg tok av noe som helst. Det var fire lange uker, og humøret sank dag for dag. Det er nesten som jeg kvir meg til å sette igang igjen, men det er ingen vei utenom.
Ferry sier: "kosthold er kiloene og trening er grammene", så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet for å ikke trene, så lenge jeg er flink med maten.
Slik så i alle fall lunchen min ut i dag, en helfeit variant som Skaldeman ville applaudert. Ferske nypellede reker, coleslaw og laksepate a la Skaldeman, på en seng av babyleafs.
Denne lunchen mettet fra13 til 19
Coleslaw
4 ss Heilmanns majones
2 ss Creme Fraiche

1 god skvis sitronsaft
1 toppet ss sennep
1/4 kålhode hakket i fine strimler
Bland sammen røren og ha i strimlene. God i flere dager til all slags mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar