lørdag 30. november 2013

En kjapp liten oppsummering for november


Himmel og hav så fort tiden går, nå er allerede november over. Guttene har knapt fått tid å spare ut barten, før julemåneden står for døren.
Jeg hadde 15 gode kolleger på besøk i går kveld, med masse god mat og høy stemning, ble det en livlig affære. For meg som sjelden er på fest, kjenner jeg at jeg kunne gjort dette oftere, for det ga mersmak.

Så var det november og lesing:
  1. Merethe Lindstrøm - Arkitekt - 5
  2. Belinda Bauer - Som fortjent - 5
  3. Diverse forfattere - Julefortellinger - 5
  4. Jørn Lier Horst - Gravrøvergåten - 5
  5. Katja Kettu - Jordmora - 5
  6. Eirik H. Sæther - Lobotomisten - 4
  7. Thorstein Thomsen - Snø på hennes ansikt - 4
  8. Andrea Molesini - Ikke alle drittsekker kommer fra Wien - 3
  9. Jonas Gardell - Tørk aldri tårer uten hansker del 1 - 6
  10. Eirik H. Sæther - Heksedoktoren - 4
  11. Dan Takle - Sjiraffen - 5
  12. Alice Munro - Uvennskap, vennskap, forelskelse... - 3
  13. Agnes Ravatn - Fugletribunalet - 6
  14. Kim Leine  - Profetene i Evighetsfjorden - 4
  15. Vetle Lid Larsen - 1001 natt -
14,5 bok, er mer enn håpet på, men mindre enn de to foregående månedene, så det går rette veien. Målet er å lese max 10 bøker i måneden.
Jeg synes selv det er temmelig fantastisk at jeg har gitt en nynorsk bok en 6`er, men Fugletribunalet grep meg voldsomt, så det fortjener den. Ellers vil jeg også nevne den andre 6`eren, Tørk aldri tårer - en nydelig bok. Filmen er klar og vises på tv allerede på mandag. Jeg har forstått det sånn at alle tre bøkene i serien er filmet, og at den 3 delte tvserien som begynner nå, er en bok pr. episode. Jeg har fått bok nummer to, så den blir helt klart neste bok ut, så jeg er ferdig med den til neste mandag når episode to går på tv.

Har du lest noen av "mine" bøker? ...og, er vi enig om terningkastet? 

God helg og god førjulstid, husk å kose deg i desember. Jeg er ferdig med julegavene så jeg har bare kosing på programmet. Julekalenderen er ny av året, stablet opp oppå bokhyllen min. Temmelig "strilete", men den minker no dag for dag, og julaften er flaskene borte. I god forbrødringsånd, har gemalen valgt ut godt juleøl fra mange land, en på deling hver kveld, og en Nissemor til meg og en Nissefar til gubben på julaften. Vi har ikke mer moro enn vi lager selv, heter det jo så klokt.
Årets julekalender 

6 kommentarer:

  1. Jeg har lest Gardell, og skal snart få lest Bauer, men tenkte å lese de to som kommer før denne først, og så skal jeg lese sjiraffen :)
    Ser ut som en bra lesemåned du har hatt.
    God helg og ha en fin advendtstid :)

    SvarSlett
  2. Artig julekalender dere har:-) Har kun lest 2,5 av bøkene har du lest,Alice Munro sin bok falt ikke i smak hos deg ser jeg,jeg syntes hun skriver knallbra selv om det slett ikke er alle novellene hennes jeg skjønner meg på, Fugletribunalet har jeg lest og likt veldig godt jeg også så der var vi enige. Kos dere i dag :-) her går det i vasking av vinduer og henge opp julestjerner og litt baking innimellom skirenn på tv:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, julestjernen ja, den hadde jeg glemt!

      Slett
  3. Jeg er så imponert over hvor mange bøker du klarer å komme gjennom på en måned jeg :) Og fytti for en stilig kalender!

    SvarSlett
  4. Jeg er enig med ang Fugletribunalet og Tørk aldri tårer.. De andre har jeg ikke lest.. Min oppsummering kommer snart, men det blir nok færre bøker. Vil nok gjerne les Vetle Lid Larsens bok. Leste og likte Øya før den synker, eller hva den her..God advent. :)

    SvarSlett
  5. Ser ut til å være en flott leseliste. Helt imponert over antallet. For en super julekalender. Har sansen for at de voksne også kan ha julekalender. Jeg har 2 kalendere som jeg har fått av venninner. Vi pakker inn 24 små gaver til hverandre :)

    SvarSlett