mandag 1. april 2024

Oppsummering for lesemåneden mars

Ikke spør meg hva som skjedde i mars måned, jeg ser at jeg har lest helt ut av alle proporsjoner, jeg føler meg som en grådig unge som aldri får nok sjokolade. Sier meg fornøyd med variasjonen og at jeg har lest en 1001-bok denne måneden. Men antall bøker, er ikke en aprilspøk. 

De to 6`erne har havnet på en novellesamling og en barnebok, det sier kanskje litt om at jeg sluker mange romaner og krim, så det skal litt til å nå opp for dem. 

Dette leste jeg i mars: 

  1. Signe Holm - Godset - 4
  2. Mikael Niemi - Stein i silke - 5
  3. Paul Auster - Usynlig - 1001 - 5
  4. J.M. Coetzee - Polakken - 5
  5. John Ajvide Lindqvist - Håndtering av udøde - 3
  6. Eva Fretheim - Fuglekongen - 4
  7. Nina Ring Aamundsen - Maria, Maria - barn - 5
  8. Anne Stern - Jordmoren i Berlin - 5
  9. Therese Bohman - Andromeda - 4
  10. Torborg Nedreaas - Jeg skal ha revansje - noveller - 6
  11. Wenche Mühleisen - Alt jeg frykter har allerede skjedd - 4
  12. Andreas Kolle - En kort historie om norsk kunst - 4
  13. Kristine T.G. Hardeberg - De fordømte - 5
  14. Elina Backman - Når kongen dør - 4
  15. Michel Houellebecq - Noen måneder i livet mitt - 4
  16. Elin Brend Bjørhei - Døden i Munkemyra - barn - 6
  17. Hanne Gellein - Alle fugler små - 5
  18. Maria Navarro Skaranger - Jeg plystrer i den mørke vinden - 5
  19. Katja Oskamp - Marzahn mon amour - 4
  20. Marit Reiersgård - Liksteinen - 5
  21. Maja Lunde - Lukkertid - 5
  22. Jon Øystein Flink - Dobbeltgjengerne - 4
  23. Hanne Gellein - Døden skal du lide - 4
  24. Eivind Hofstad Evjemo - Ingens herre - 4
  25. Hanne Gellein - Aldri være trygg - 5

Romaner: 14
Noveller: 1
Essay: 1
Krim: 6
Barn: 2
Sak: 1


Kulturopplevelser i mars:
Kvinne kjenn din kropp, på Det Vestnorske Teater, DnS lørdagskafè med Frode Grytten om stykket Menn som ingen treng, som jeg skal se i april. DnS teateroppsetning av Av måneskinn gror det ingenting og Harmonien som fremførte Beethoven og Brahms.
Jeg kan ikke unnskylde den utagerende lesingen på overflod av kulturbegivenheter heller, så jeg får bare håpe på en jevnere fordeling i april.


Lykke til med neste lesemåned alle ivrige lesehester der ute ☺

12 kommentarer:

  1. WoW! Jeg har lest 8 av dine denne gangen; Hanne Gelleins bøker, Jordmoren og fotpleieren i Berlin, Fuglekongen, Liksteinen, Døden i Munkemyra og Skaranger. Jeg likte også Døden i Munkemyra, men vil ikke vurdere den, siden jeg kjenner Elin litt. Men har tenkt å skrive en omtale og anbefaling. Synes den fortjener oppmerksomhet:)

    Fine kulturopplevelser du har hatt og skal se. Ser at det er mye bra på scenen i Bergen for tiden:)

    Ønsker deg en fin april, Tine:)

    SvarSlett
    Svar
    1. 8 er ikke verst, jeg vet at noen av dem har jeg lest på tips fra deg :) Jeg kjenner ikke Elin personlig, så jeg blogget som vanlig. Leste halve boken for barnebarn på 8 i helgen, så en tommel opp fra en representant for målgruppen.
      Bergens kulturscener sliter meg ut til tider, det er veldig kjekt.
      God april til deg også!

      Slett
  2. Eg har lest Usynlig og Polakken, men wow for ein lesemånad :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke snakk, aldri har ordet "sinnsykt" passet bedre. Har lånt meg bøker om å trene vekk smerter i kroppen i dag, så jeg håper det gjør at jeg får litt luft under vingene i april.

      Slett
  3. Har lest 3 av disse,Polakken,fotpleieren i Berlin og Jeg plystrer...og vi er ganske så samstemte selv om jeg likte fotpleieren litt bedre enn deg. Noen av disse er på vent her så får jeg se når de blir lest.

    Ha en fin april, Tine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt å høre, gøy at flere av oss har funnet frem til Polakken.
      God april til deg også Beathe!

      Slett
  4. Oj! 25! På ein månad!
    Er det rekord?
    Eg har faktisk berre lese ein av dei - Liksteinen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må det være, og ikke en rekord jeg er stolt av. Kunne jo latt vær å oppsummere måneden, men det er jo for dumt det også :)

      Slett
    2. Du må ikkje føla på skam. Det er egentleg heilt fantastisk at du har ein så oppslukande hobby:-)

      Slett
    3. Takk Berit, godt at du minner meg på hvorfor jeg leser så mye - jeg liker det jo :)

      Slett
  5. 25 bøker, hvordan går det an å få til i løpet av en mnd? Imponerende!
    Har bare lest Auster, Skaranger og Lunde av dine.
    Ha en fin april :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skjønner det ikke selv, men det er jo litt lyd og noen korte bøker, så på lange dager i sofaen kan det fort bli tre bøker.
      Fin april til deg også Ingun!

      Slett