søndag 21. juli 2019

The Tall Ships Races Bergen 2019


Nå braker det løs igjen for femte gang, med storinnrykk av flotte skuter på Bergen havn. De andre årene har vi vært på sommerferie når The Tall Ships Races besøker Bergen, men i år fikk jeg med meg åpningsdagen, før jeg fyker etter de andre som har mesket seg på Snåsa i en uke allerede.

Været var ikke det aller beste i dag, men bergensere og turister som fylte gatene i dag var smilende og blide. Båtene kom inn i timene før selve Statsraad Lehmkuhls ankomst kl. 14:00. Jeg hadde timet det sånn at jeg fikk besøkt KGalleri sin gatekunstutstilling i Skur 14, og var på Nordnespynten og så Statsraaden gjøre flott entre.

Jeg fulgte båten inn, hørte mannskapet i mastene og deres kraftfulle sang, og kjente at det røsket litt i hjerterota. Stemningen var veldig god i by`n men siden jeg hadde både klesvask, pakking og en spennende bok liggende å vente på meg hjemme, gjorde jeg en kjapp sorti når salutten hadde runget.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar