fredag 15. februar 2019

Les for en god sak - Den internasjonale barnekreftdagen

I dag er det den 15 februar og Den internasjonale barnekreftdagen. Det finnes ikke noe bedre grunn til å bli sittende inne å lese, enn å skulle delta på Lines årlige utfording "Les for en god sak". 
Jeg har vært på jobb i dag, men kom hjem til ferdig middag og kake i kjøleskapet, så det tok ikke mange minuttene før jeg var i gang med lesingen. 

Etter å ha kost meg med krim (Business av Terje Bjøranger) et par timer tok jeg en pause hvor jeg fyrte i peisen og hentet meg et glass vin. Deretter tok jeg frem Nobelprisvinneren Wislawa Szymborskas diktsamling Livet er den eneste måten. Denne begynte jeg på i går, og det var med forventning jeg fortsatte lesingen av hennes nydelige dikt.

Som en avslutning på denne leseøkten tok jeg frem og begynte på Simone de Beauvoirs berømte roman Det annet kjønn, en roman jeg har kommet over som referanse i flere bøker jeg har lest i det siste, og som jeg er skikkelig nysgjerrig på.

Jeg donerer kr. 1,- pr leste side og håper å tangere rekorden fra 2015.



Skal du bare gi penger til èn god sak i år, så er dette lenken å besøke!

VIPPS 02099


4 kommentarer:

  1. Flott tiltak og fint at du er med! Jeg tenkte at jeg skulle det men det gikk meg hus forbi så kanskje neste gang..Simone de Beauvoir sin bok, er den tung? Ser for meg at hun er en tung forfatter å lese.... og så er jeg jo spent på hvilke bøker du har lest hvor hun har vært referert?

    SvarSlett
    Svar
    1. Lesingen for en god sak kom litt brått på, men siden jeg skulle ha en lesehelg, så passet det bra for meg. Skal tipse deg til neste år, men det er alltid 15 februar, så du kan jo notere datoen bak øret :)
      Jeg har lest 105 sider av Simone de Beauvoir nå, og den er ikke tung. Vel, sidene er tynne og fullpakket av tekst, så litt fokus må til, men det er veldig interessant lesning.
      Det er vel ikke noen bombe at Marta Breen henviser til Det annet kjønn i Om muser og menn, noe liste har jeg ikke laget, så jeg kommer ikke på flere nå :)

      Slett
  2. Så fint at du deltok i år også :)
    Skal prøve å få ropt ut litt kjappere til neste år, men hver dag kommer litt brått på for meg for tida. xD

    Men det er 15 feburar neste år også. Så bare å sette et kryss i kalenderen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å være med, og det er som du sier datoen er jo den samme :)

      Slett