lørdag 19. mars 2011

Ny vår på kjøkkenet?

Er du matlei og har lyst å fornye deg i kjøkkenveien? Hvorfor ikke prøve noe helt nytt, og samtidig være med i gjengen til hotshottene i USA? For Raw Food er den siste nye trenden innen matlaging og helse. Siden jeg kjøpte denne boken for noen uker siden, har jeg ikke lagt den bort. Jeg har laget noe fra boken hver helg og flere ukedager også. Boken har en teoridel, som forteller deg hvorfor det er mye bedre for kroppen din å spise rå mat, også kommer oppskriftene etterpå. Så lenge du har foodprosessor, er det ikke noe problem å lage disse rettene. Alle ingrediensene er vanlige norske matvarer, men kanskje ikke de du pleier å handle.
Jeg kan anbefale boken på det varmeste. I kveld nøt vi fire retter fra boken, og alle fire skal lages igjen.
Brokolisalat med rosiner
Karrispirer a la Brasil
Avokadorøre med sitrongress
Fluffy sjokolademouse
Nå har sikkert alle forstått at jeg er hekta, men jeg lover, ingen fler blogginnlegg om rå mat. Nå lurer våren rett rundt hjørnet, og da starter tursesongen endelig, og bloggen blir fylt med tursnakk igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar