søndag 30. desember 2012

Nyttårsforsetter 2013 - driver du med sånt??

Tenk hvor fort tiden går, vi har ikke før begynt på 2012 før året er omme, og vi står foran et nytt år. Jeg fant frem blogginnlegget mitt hvor jeg med friskt mot listet opp mine gode forsetter for 2012, og jeg kan med et smil om munnen, konstatere at jeg har innfridd 1 av 10.
Det resultatet er det ikke mye å rope hurra for kanskje, men det er ikke utfallet som er viktig her. For meg er det naturlig å ha et lite statusmøte med meg selv på slutten av året. Det er ikke det at jeg setter meg ned å slår med klubben, for å aktivt tenke gjennom hva jeg har "lyktes" med, eller å planlegge nye, store mål for året som kommer. Nei, mot slutten av året svirrer tankene dit av seg selv, og det føles riktig å ta opp en liten status.
At jeg blogger det, så all verden kan se nyttårsforsettene mine, er selvfølgelig helt unødvendig, men jeg tar ikke meg selv så høytidelig, så jeg innrømmer gjerne "nederlaget" det er å bare klare et nyttårsforsett.
Jeg er stolt av å ha klart å gå 12 ganger på Storsåta i år. Fokus på dette er eneste grunn til at jeg noen ganger har valgt bort lesing, til for del for fjelltur. Noen forsetter irriterer det meg litt at jeg ikke fikk til, mens andre bare flirer jeg av.
Mitt forsett om å lese mindre og helst ikke mer enn en bok pr. uke gikk ut med høye kneløft. Mens jeg ser at andre bokbloggere har fokus på å få lest mest mulig, er det med meg motsatt. Lesing gir meg utrolig mye, og siden jeg ikke ser tv, har jeg mye tid til overs, der hvor andre titter på boksen. Jeg blir lett revet med, og det dukker til stadighet opp bøker som jeg bare må lese.
Det er veldig innenfor "komfortsonen" å sitte å lese, og det er lett å velge det fremfor trim, frisk luft (og husarbeid). Når en slår den ene boken ihjel med den andre i rask rekkefølge, og ikke gir de forskjellige romanene tid til å gro og feste seg, så blir det nesten som å se på tv.
I 2013 har jeg litt mer vage forsetter, 12 ganger på Storsåta og så utfordrer jeg meg selv og ønsker meg 12 ganger på Veten også... Mer frisk luft, mer trim, også de kiloene da, som kryper på når jeg bare sitter å koser meg med en bok. Første del av året vil nok bloggen min være litt preget av at de skal vekk.
Lesemål: mer enn 52 blir det nok, men jeg skal prøve å få under 108 som var det antallet jeg leste i år.
Treningsmål: 24 lokale fjellturer, 24 turer opp Stoltzen og myyyyyye mer trening på senteret.
Slankemål: - 6 kilo!
Sosialtmål: noe mer sosial må jeg da klare å bli....

Nå er det ikke lenge til toget går, så jeg vil med dette si takk for det gamle til familie, venner og kjente. En spesiell takk til de som legger igjen kommentarer her inne, for det setter jeg utrolig stor pris på.

5 kommentarer:

  1. Jeg har ikke tenkt så langt som til nyttæårsforsetter enda,tror ikke jeg hadde noen i fjor. Men bøker blir uansett prioritert. Jeg har ikke noen plan om å lese så og så mye, men jeg må ha en bok eller to liggene på vent hele tiden. Og jeg vil fortsette med å legge inn liste på biblioteket, da det er så fint å få mail om at nå ligger det en bok og vnter! Ellers vil jeg nok bruke mye tid sammen med barn og barnebarn,(får to nye i løpet av etterjulsvinteren!),og selvfølgelig komme meg mest mulig ut på turer. I sommer skal jeg være mer på hytta, og da hører fjellturene med. Og et par utenlandsturer må jeg også få med. Ha et godt nytt år!

    SvarSlett
  2. Nei, i å rblir det ingen nyttårsforsetter på meg. Hadde vektreduksjon i fjor, og det gik kjempefint. Gikk ned 9-10 kilo med hjelp av Grete Roede kurs, og det har holdt seg siden mai. I år skal jeg bare fortsette på den gamle stimen- lese mye, gå turer, trene, reise.:) Godt nytt år til deg Tine.:)

    SvarSlett
  3. Kjekt med nyttårsforsetter. Ønsker deg et spennede 2013 der du når dine mål. Godt nyttår Tine :)

    SvarSlett
  4. Jeg har ofte flere forsetter på høsten enn på nyåret.. Men noen har jeg. :) Godt nytt år!!

    SvarSlett
  5. Flere turer og færre bøker- det ene følger det andre! Har du forresten prøvd med lydbok på øret når du går? Det hender man kan slå to fluer i en smekk ;o)
    Jeg adopterer disse; særlig det med flere turer!
    Ønsker deg et fornøyelig nytt år!

    SvarSlett