mandag 30. juli 2012

Har du nyttårsforsetter i august?

Det sitter sikkert i etter årene på skole, dette med å begynne på ny frisk i august.
Jeg har i alle fall den følelsen, nå sånn etter ferien. Da er det skjerpings på mange fronter, men jeg ser fort at forsettene sklir ut, som sand mellom fingrene.
Jeg har "husmorferie" denne uken. Eller, det heter vel kanskje ikke det når jeg må på jobb, men jeg er forlatt av mann og barn i en uke, og det føles litt som ferie selv om jeg skal jobbe tre dager.
Planen var å spise mindre, lese mindre og trene mer, og få unna en del ting jeg/vi har prokastinert i lengre tid. Vel, jeg har kontroll på den første der, men trening ble byttet ut med lesing i dag, og det var jo ikke helt etter planen.
Vel og merke var jeg "flink pike" i mange timer før jeg havnet tilbake i gamle synder. Jeg har handlet, støvsuget, fikset solbriller og kjøpt stifter til stiftemaskinen. Jeg har til og med kjøpt maling, så hvis det begynner å regne har jeg ingen unnskyldning, da skal bordtennisrommet males, knall gult!
Grunnen til at noen timer forsvant sporløst var "Nattmannens datter". Jeg vet, det er ikke helt stuerent å innrømme dette, men May Lis Ruus`s nye kiosklitteratur er forferdelig spennende.
Jeg leste nå bok nummer 2,  "Morgenstjernen" som kom i postkassen min mens jeg var på ferie. Selv om jeg denne gangen var forberedt på en bråslutt på det mest spennende, ble jeg like frustrert som sist, og bare må ha mer. Jeg angrer ikke på at jeg signet opp for å få bøkene i posten etter hvert som de kommer ut, de er faktisk både interessant og spennende.

2 kommentarer:

  1. Jeg har (nesten) aldri nyttårsforsetter i januar. Jeg har derimot alltid nyttårsforsetter i august! :)

    Årets plan:
    - Legge meg tidlig hver kveld i uka.
    - Lese mer, mindre internett (aj.. den er vanskelig)
    - Bruke tid på stillhet og ettertanke hver dag (like vanskelig..)
    - Fordele husarbeidet ut over uka så vi slipper å stå med det meste i helga.
    - Tur med ungene hver lørdag (geocaching er en grei måte å få oss ut på - eldstemann er blitt 3,5 og elsker kaptein sabeltann og skattejakt...)
    - Skrive matplan hver uke, og FØLGE den!

    SvarSlett
  2. Lykke til! Vi overvar et Geocaching treff på Gaustatoppen for noen dager siden, og jeg ble forbauset over at det bare var voksne i sin beste alder. Trodde det var for barn jeg...

    SvarSlett