torsdag 11. mars 2010

Deilige biscotti

Har du smakt hjemmelagede Biscotti? Før kjøpte jeg dem, men det er det slutt på etter jeg oppdaget hvor gode de jeg lager selv er. Biscotti er, for de som ikke vet det Italienske kose-kaker,
som anbefales dyppet i en deilig rødvin. Jeg ble litt satt ut av ideen på å dyppe kjeks i rødvin, men prøv det. Det er kjempe godt!
Slik går man fram:
100 g smør røres hvitt med
1,5 dl sukker og
2 ts vaniljesukker Tilsett
1 egg Vend i
100 g grovhakkede mandler
50 g grovhakkede pistasjnøtter og
1 ss revet appelsinskall Bland
3,5 dl hvetemel og
1 ts bakepulver og arbeid deigen ferdig.

Del deigen i fire like store biter og trill ut
pølser som er like lange som stekebrettet
Trykk dem litt flate.
Stek på 200 grader i 15 min.
Avkjøl litt på platen i 2 minutter
Skjær lengdene på skrå til små kaker og legg
dem med snittflaten opp. Sett dem tilbake i
ovnen på 50 grader og la dem ”tørke” til de
er helt tørr og sprø, ca 30 min.
Oppbevares i tett boks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar