søndag 2. november 2008

Håkan Nesser - litt farvoritt for tiden


Plukket helt tilfeldig en pocket "Menneske uten hund" med meg fra bokhandelen. Den var jo kjempegod, og neste gang tittet jeg etter fler titler fra Hr. Nesser. Det viser seg at han har gitt ut 20 bøker, hvor den første jeg leste var nr. 1 i en "firlogi". Nå har jeg lest "En helt annen historie" som er nr. 2. Alle disse fire handler om en sjarmerende etterforsker. Jeg gav nr. 2 en femmer, og gleder meg til nr. 3 kommer på norsk.
Han har også en kriminalserie gående om en annen etterforsker, Van Veeteren. Her er det 10 bøker. I tillegg har han gitt ut bøker innimellom, helt uavhengig av disse seriene, så det var litt forvirrende å finne ut av det hele. "Skyggene og regnet" og "Pickadilly ligger ikke i Kumla" var veldig gode enkeltstående romaner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar