onsdag 26. november 2008

En våt og guffen men utrolig koselig kveld


De fem dagene med snø er over og kl. 18:55 begynte det å regne. Det ble vått og guffent og ganske sleipt alle steder hvor det hadde lagt snø de forrige dagene.
Jeg var heldig og skulle få koselig selskap hele kvelden. Jeg hentet Lise hjemme og hun viste vei, ut av kommunen og inn i neste, Askøy altså.
På Florvåg ligger det en garnbutikk som er så mye mer enn bare det.
To damer heter den, og var representert ved May denne kvelden.
Vi kom litt over 20:00 og da satt det allerede 10-12 damer med flittige hender. Jeg kom tomhendt men med god konsulenthjelp ble jeg utstyrt med Harmony Wood, creme de la creme innen for strikkepinner, vidunderlig garn, og masse pågangsmot. Nå skal det ikke skrives så detaljert hva det er jeg strikker i disse julenissetider, men jeg står på. Da noen røpet at klokken var passert 23:00 med opp til flere minutter, ble jeg bestyrtet over hvor fort tiden hadde gått.

1 kommentar:

  1. Guffent ute = koselig inne. Takk for i går, det var kjekt - og jeg regner med det ikke blir siste gang.

    SvarSlett